RTL Nieuws kiest voor Being There
- Media
- 15 mrt 2022 @ 09:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 mrt 2022 @ 09:49
- Sjaak Hoogkamer
RTL Nieuws heeft creative agency Being There gevraagd haar merkverhaal en bijbehorende campagne te ontwikkelen om het onderscheidende vermogen van RTL Nieuws onder de aandacht te brengen.
RTL Nieuws brengt naar eigen zeggen 'het nieuws op een manier dat het iets met je doet, dat het je raakt, dat je het voelt.' Simpelweg omdat RTL Nieuws het nieuws te belangrijk vindt om je schouders over op te halen. Deze essentie vormde de basis van een multimediale campagne met als campagneregel: Feiten mag je voelen.
Stef Jongenelen, creatief directeur Being There: ‘Feiten zijn feiten. Maar hoe je de feiten/het nieuws brengt, dat verschilt nogal. Dat is waar RTL Nieuws zich in onderscheidt: ze brengen het nieuws altijd op een manier dat het iets met je doet. Zodat het niet zomaar aan je voorbijgaat.’
Sjors van Drie, Brand Marketing Manager bij RTL: ‘RTL Nieuws is een begrip en een sterk merk op tv, web en app. Ons merkverhaal en bijbehorende campagne staan ontzettend dicht bij de drijfveer van ruim 200 journalisten die dagelijks nieuws brengen. We vinden nieuws te belangrijk om de schouders voor op te halen, dus ‘Feiten mag je voelen’ onderstreept het karakter van ons merk én onze organisatie.’
Credits:
Opdrachtgever: RTL Nieuws
Bureau: Being There
Strategie: Edward Stolze & Floor Busch
Creatie: Stef Jongenelen & Yona Hümmels
Agency Producer: Britt van de Vlag
Editor: Erwin Verweij
Audio: AMP Amsterdam
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing