Tinder lanceert Blind Date in Nederland
- Media
- 11 mrt 2022 @ 10:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mrt 2022 @ 10:25
- Sjaak Hoogkamer
Blind Date is volgens Tinder ‘een nieuwe sociale ervaring die Tinder-leden aan elkaar koppelt voordat ze elkaars profiel kunnen bekijken.’ Zo geven gesprekken, in plaats van foto's, de eerste indruk.
Leden zullen elkaars profiel pas kunnen bekijken nadat ze hebben besloten om te matchen naar aanleiding van het chatgesprek. Blind Date is de nieuwste toevoeging aan de reeks van Fast Chat-functies op Tinder, en is dagelijks live van 18:00 tot 24:00.
Tinder in een verklaring: ‘Geïnspireerd door de ouderwetse manier om iemand nieuw te ontmoeten, meestal door toedoen van een bemoeizuchtige tante of een goedbedoelende vriend, geeft Blind Date dating-app gebruikers een toegankelijke manier om hun persoonlijkheid op de eerste plaats te zetten.’
Volgens de datingtool ‘weerspiegelt Blind Date de wens van Gen Z om terug te gaan naar nostalgie uit de jaren ‘90, waarin blind daten hot was.’
Uit onderzoek van Tinder1 blijkt namelijk dat 60% van de Nederlandse respondenten in de leeftijd 18-24 op blind date is geweest, of zou overwegen om op blind date te gaan.
‘Met Blind Date willen we mensen een unieke, verrassende manier aanbieden voor het creëren van verbindingen, eentje die helemaal nieuw is voor Tinder,’ zegt Kyle Miller, VP van Product Innovation bij Tinder. ‘Het heeft iets speciaals om iemands persoonlijkheid te leren kennen via een gesprek, zonder vooroordelen die kunnen worden gemaakt op basis van foto's.’
Blind Date is te vinden in Explore, de nieuwe interactieve ruimte op Tinder. Explore geeft leden mogelijkheden om profielen te bekijken op basis van interesse, en biedt hen nieuwe manieren om connecties te maken door een groeiende lijst van sociale ervaringen, zoals Swipe Night, Music Mode en nu Blind Date.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing