Tinder lanceert Blind Date in Nederland

Tinder lanceert Blind Date in Nederland
  • Media
  • 11 mrt 2022 @ 10:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Blind Date is volgens Tinder ‘een nieuwe sociale ervaring die Tinder-leden aan elkaar koppelt voordat ze elkaars profiel kunnen bekijken.’ Zo geven gesprekken, in plaats van foto's, de eerste indruk.

Leden zullen elkaars profiel pas kunnen bekijken nadat ze hebben besloten om te matchen naar aanleiding van het chatgesprek. Blind Date is de nieuwste toevoeging aan de reeks van Fast Chat-functies op Tinder, en is dagelijks live van 18:00 tot 24:00.

Tinder in een verklaring: ‘Geïnspireerd door de ouderwetse manier om iemand nieuw te ontmoeten, meestal door toedoen van een bemoeizuchtige tante of een goedbedoelende vriend, geeft Blind Date dating-app gebruikers een toegankelijke manier om hun persoonlijkheid op de eerste plaats te zetten.’

Volgens de datingtool ‘weerspiegelt Blind Date de wens van Gen Z om terug te gaan naar nostalgie uit de jaren ‘90, waarin blind daten hot was.’

Uit onderzoek van Tinder1 blijkt namelijk dat 60% van de Nederlandse respondenten in de leeftijd 18-24 op blind date is geweest, of zou overwegen om op blind date te gaan. 

‘Met Blind Date willen we mensen een unieke, verrassende manier aanbieden voor het creëren van verbindingen, eentje die helemaal nieuw is voor Tinder,’ zegt Kyle Miller, VP van Product Innovation bij Tinder. ‘Het heeft iets speciaals om iemands persoonlijkheid te leren kennen via een gesprek, zonder vooroordelen die kunnen worden gemaakt op basis van foto's.’

Blind Date is te vinden in Explore, de nieuwe interactieve ruimte op Tinder. Explore geeft leden mogelijkheden om profielen te bekijken op basis van interesse, en biedt hen nieuwe manieren om connecties te maken door een groeiende lijst van sociale ervaringen, zoals Swipe Night, Music Mode en nu Blind Date.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken