Netflix verliest voor het eerst in tien jaar abonnees

Netflix verliest voor het eerst in tien jaar abonnees
  • Media
  • 20 apr 2022 @ 09:36
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het aantal abonnees van Netflix is voor het eerst in tien jaar afgenomen. De streamingdienst verloor zo’n 200.000 abonnees vergeleken met het laatste kwartaal van 2021. De belangrijkste oorzaak is toenemende concurrentie.

Het bedrijf houdt rekening met een verdere daling, zo schijven ze in een brief aan de aandeelhouders. Op dit moment zijn er 221.640.000 abonnees, maar naar verwachting zal dat aantal met zo’n 2 miljoen dalen in het tweede kwartaal van 2022.

Naast de toegenomen concurrentie ziet Netflix het op gang komen van het ‘normale leven’ na de coronapandemie als een andere belangrijke oorzaak van de krimp. Tijdens de pandemie was er een enorme stijging te zien, nu minder mensen thuiszitten komt er een einde aan de groeicurve.

De jaaromzet over 2021 steeg met bijna tien procent tot 7,3 miljard euro. Omdat de markt in de VS volgens het bedrijf vrijwel verzadigd is, zit de groei vooral buiten de VS. Netflix wil daarom vooral investeren in internationale series en films.

Foto: diy13/123RF.COM.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken