Netflix verliest voor het eerst in tien jaar abonnees
- Media
- 20 apr 2022 @ 09:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 apr 2022 @ 09:36
- Michiel van Zaane
Het aantal abonnees van Netflix is voor het eerst in tien jaar afgenomen. De streamingdienst verloor zo’n 200.000 abonnees vergeleken met het laatste kwartaal van 2021. De belangrijkste oorzaak is toenemende concurrentie.
Het bedrijf houdt rekening met een verdere daling, zo schijven ze in een brief aan de aandeelhouders. Op dit moment zijn er 221.640.000 abonnees, maar naar verwachting zal dat aantal met zo’n 2 miljoen dalen in het tweede kwartaal van 2022.
Naast de toegenomen concurrentie ziet Netflix het op gang komen van het ‘normale leven’ na de coronapandemie als een andere belangrijke oorzaak van de krimp. Tijdens de pandemie was er een enorme stijging te zien, nu minder mensen thuiszitten komt er een einde aan de groeicurve.
De jaaromzet over 2021 steeg met bijna tien procent tot 7,3 miljard euro. Omdat de markt in de VS volgens het bedrijf vrijwel verzadigd is, zit de groei vooral buiten de VS. Netflix wil daarom vooral investeren in internationale series en films.
Foto: diy13/123RF.COM.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing