TikTok partner Eurovisie Songfestival
- Media
- 15 apr 2022 @ 04:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 apr 2022 @ 04:35
- Sjaak Hoogkamer
Het 66e Eurovisie Songfestival krijgt TikTok als officiële entertainmentpartner. Het evenement vindt in mei 2022 plaats in de Italiaanse stad Turijn en heeft als thema ‘The Sound of Beauty’.
Voor het eerst zal de wereldwijde TikTok-community van 1 miljard gebruikers een centrale plek krijgen tijdens het evenement.
Als entertainmentpartner viert TikTok de muziek, de artiesten, de landen, de geschiedenis en het evenement zelf. Dat de liefde voor het songfestival ook op TikTok blijft groeien, is te zien in het aantal views: video’s met de hashtag #Eurovision hebben 3,7 miljard views en vorig jaar alleen al keken 1,4 miljard gebruikers naar video’s met de hashtag #Eurovision2021.
De TikTok-community zocht het platform vorig jaar al op om hun enthousiasme over de acts en waardering voor de muziek te delen en de inzendingen van hun land te steunen.
Deelnemers aan het Eurovisie Songfestival gebruikten TikTok om fans te bereiken en te laten zien hoe het is om deel te nemen, tot aan het hart van show.
De TikTok-community zal ook een exclusief voorproefje backstage krijgen van de eerste repetities alle deelnemende artiesten, exclusief te zien op TikTok. TikTok-teams in heel Europa zullen ook samenwerken met de inzendingen van hun eigen land en er zal in de app een contenthub worden opgezet. Hiermee wordt in de aanloop naar de live shows op 10, 12 en 14 mei alle content omtrent het songfestival verzameld en gepromoot. Zangeres S10 zal namens Nederland deelnemen aan het songfestival en dus ook terug te zien zijn in de contenthub.
Rich Waterworth, General Manager UK & EU, TikTok: ‘TikTok is de thuisbasis van entertainment en creativiteit en ik weet dat onze creators en gebruikers in heel Europa en daarbuiten deze geliefde viering van muziek en cultuur zullen toejuichen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing