Econoom Kees de Kort verlaat BNR na ruim 20 jaar
- Media
- 13 mei 2022 @ 09:43
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 mei 2022 @ 09:43
- Michiel van Zaane
Vrijdag 13 mei 2022 is Kees de Kort voor het laatst te horen als economiecommentator op BNR Nieuwsradio. Na ruim 20 jaar kiest hij voor een nieuw dagritme en neemt BNR afscheid van de beurs- en economie-analist.
De econoom was sinds de jaren negentig dagelijks te horen op zender en door zijn typerende uitspraken ontwikkelde hij zijn eigen jargon. Het zogenaamde ‘DeKortiaans’ was kenmerkend en werd door velen geliefd. Gevleugelde uitspraken zijn bijvoorbeeld: ‘Dan gaat bij mij de bullshitmeter zwaar in het rood’ of ‘Een dag geen schandaal, is een dag niet geleefd.’
Hoofdredacteur Mireille van Ark: ‘Kees is voor ons ongelooflijk lang een dagelijks baken geweest, een analist om ons met beide benen op de grond te houden. We gaan hem en zijn scherpe analyses enorm missen.’ Thomas van Zijl, presentator van BNR Zakendoen, kijkt met plezier terug op de gesprekken die hij dagelijks met Kees de Kort had. ‘Door mijn gesprekken met Kees zette ik vier jaar lang net op tijd mijn roze bril af en werd ik overspoeld door een gezonde dosis realisme. Daar ben ik hem zeer dankbaar voor. Ik zal onze gedachtewisselingen missen.’
Op verzoek van De Kort vertrekt hij met stille trom. Kees de Kort: ‘Ik ben inmiddels 66 jaar en ben toe aan een ander dagritme en neem daarom afscheid van de dagelijkse deadlines.’
De komende tijd vult een aantal bekende economen de rubriek in.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing