Investeringen audioreclame groeien in Q1 2022
- Media
- 9 mei 2022 @ 14:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 mei 2022 @ 14:51
- Michiel van Zaane
In de eerste drie maanden van 2022 investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Audify, de marketingorganisatie die zich inzet voor geluid in commerciële communicatie
Digitale audioreclame groeit met 90% relatief het meest, van 1,46 naar 2,77 miljoen euro. Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast radiospotreclame, 5 miljoen (+14,7%) meer ten opzichte van 2021. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.
Liedewij Hentenaar, directeur Audify: ‘We zien dat de toename in investeringen in audioreclame verder doorzet. Digitale audioreclame blijft fors groeien. En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de inzet hiervan.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing