Investeringen audioreclame groeien in Q1 2022

Investeringen audioreclame groeien in Q1 2022
  • Media
  • 9 mei 2022 @ 14:51
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de eerste drie maanden van 2022 investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7% meer dan vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting Audify, de marketingorganisatie die zich inzet voor geluid in commerciële communicatie

Digitale audioreclame groeit met 90% relatief het meest, van 1,46 naar 2,77 miljoen euro. Het grootste gedeelte van de audio-omzet – 37 miljoen euro – gaat naar broadcast radiospotreclame, 5 miljoen (+14,7%) meer ten opzichte van 2021. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.

Liedewij Hentenaar, directeur Audify: ‘We zien dat de toename in investeringen in audioreclame verder doorzet. Digitale audioreclame blijft fors groeien. En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de inzet hiervan.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken