KRO-NCRV lanceert campagne tegen homofobe spreekkoren in voetbalstadions
- Media
- 16 mei 2022 @ 08:35
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 16 mei 2022 @ 08:35
- Michiel van Zaane
KRO-NCRV heeft op social media de campagne #Spreekjeuit gelanceerd, die zich richt tegen homofobe spreekkoren in voetbalstadions. Tegelijkertijd startte de serie De roze supporters op NPO 3.
Deze vierdelige docuserie toont de strijd van LHBTIQ+ voetbalfans voor acceptatie in de voetballerij. In de campagne #Spreekjeuit spreken oud-international/trainer Rafael van der Vaart, Inter Milan-speler Stefan de Vrij en oud-Oranjeleeuwin Anouk Hoogendijk zich uit tegen homofobie in de voetballerij. Anouk Hoogendijk over de campagne #Spreekjeuit: ‘Dit gedrag op de tribunes doet zoveel mensen pijn. Dat moet echt stoppen. De liefde voor voetbal én de club moet ons verbinden. Zulke spreekkoren en opmerkingen verpesten het zo voor alle supporters én de spelers.’
Campagne broodnodig
‘Helaas zijn elk weekend homofobe spreekkoren en opmerkingen schering en inslag op de voetbaltribunes en op het veld’, licht KRO-NCRV directievoorzitter Peter Kuipers de noodzaak voor deze campagne toe. ‘Samen met (oud-)internationals willen wij zo de miljoenen voetbalfans in ons land in beweging brengen om zich uit te spreken tegen homofobie. Voetbal is van iedereen en moet voor iedereen leuk zijn. Daarom willen wij dat de stille meerderheid zich luid en duidelijk uitspreekt tegen homofobe spreekkoren en opmerkingen. Of het nu op de tribune van een eredivisieclub is of bij de F’jes op zaterdagmiddag bij je lokale voetbalvereniging. Het enige wat telt, is de kleur van je voetbalhart!’
(Ex)voetballers spreken zich uit
In de campagne die vanaf 16 mei 2022 te zien is op YouTube, TikTok, Instagram en Facebook spreken oud-international/trainer Rafael van der Vaart, Inter Milan-speler Stefan de Vrij en oud-Oranjeleeuwin Anouk Hoogendijk zich uit tegen homofobie in de voetballerij. De campagne #Spreekjeuit bestaat de komende weken uit drie fases waarbij ook nadrukkelijk voetbalfans worden aangesproken op wat zij zelf kunnen doen tegen kwetsende spreekkoren en teksten in de stadions. De campagne #Spreekjeuit is ontwikkeld door content- en activatiebureau Helden van Barbara Barend.
De video van Anouk Hoogendijk is hier te bekijken.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing