Streamingdienst voor bedrijven Biites live
- Media
- 11 mei 2022 @ 08:43
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 mei 2022 @ 08:43
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe streamingdienst Biites is gestart in Nederland. Biites is een videoplatform waar organisaties kwalitatief hoogwaardige videocontent publiceren.
Carlijn Postma, auteur en oprichter van contentmarketingbureau The Post, vertegenwoordigt het bedrijf in de Benelux.
De van oorsprong Deense startup groeit snel, met recente uitbreidingen naar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Biites voorziet naar eigen zeggen in de groeiende behoefte van merken om met kwalitatieve films de verbinding te maken met het publiek. ‘Bij Biites zien we juist ook een enorme honger van consumenten die naar kwalitatieve en reclamevrije video’s willen kijken. En dat biedt een enorme kans voor merken,’ aldus Postma, die stelt dat ook langere content toekomst heeft. ‘Publiek heeft alleen kort tijd voor je als je niet relevant bent. Consumenten besteden maandelijks vele uren op streaming services, dus dat betekent dat ze echt wel tijd hebben voor goede verhalen.’
Onder meer DFDS, Rental Cars, Macallan, Carlsberg, Jaguar en Velux gebruiken Biites om long-form videocontent te verspreiden. Voor de Nederlandse lancering hebben Justdiggit, The Post, FBTO, DELA, LvB, Axioma, HCSS ( The Hague Centre for Strategic Studies) en CameraNu.nl zich bij dit rijtje gevoegd. Ook lopen op dit moment gesprekken met andere grote partijen. Postma: ‘Er wordt op Biites niet getarget door concurrerende merken en de kijker wordt niet gestoord in zijn kijkervaring door advertenties. De content wordt zorgvuldig gecureerd om de kwaliteit te waarborgen en langere, kwalitatieve films de ruimte te geven. Bovendien is het specifiek gebouwd voor lange video’s, waardoor een andere kijkervaring ontstaat.’
Gegarandeerde views
Postma gelooft in het businessmodel van Biites: ‘Bij Biites kun je je eigen kanaal kopen, maar de meest gebruikte variant in Denemarken en de UK is pay per view. Bedrijven publiceren hun video op Biites.com en kopen een gegarandeerd aantal views van de content op het platform. Zo’n view kan gelden vanaf dertig seconden, maar zelfs ook vanaf honderdtwintig seconden. Afhankelijk van je doelstelling, lengte van je video en uiteraard het budget. Biites zorgt door middel van online trailer campagnes voor die gegarandeerde views. Dat betekent dat je, naast de views op Biites, ook nog een groot aantal views hebt op diverse, zorgvuldig uitgezochte media.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing