Uitgeverij Scala neemt tijdschrift Textiel Plus over

Uitgeverij Scala neemt tijdschrift Textiel Plus over
  • Media
  • 23 mei 2022 @ 11:13
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Scala BV, uitgever van onder andere Aan de Haak en Railhobby, neemt het magazine Textiel Plus (TxP) over van MarcelisDekave. Het eerste nummer dat Scala uitgeeft verschijnt juni 2022.

TxP past binnen de groei-, overname- en samenwerkingsambities van Scala, dat als motto ‘go niche or go home’ heeft. Scala BV is gegroeid de laatste jaren met de ambitie om 70% extra omzet te halen in 2025. Naast het ontwikkelen van eigen producten, zoals onlangs het online all-you-can-haakplatform Haakflix, doet Scala dat door overnames. Ashja Bosboom-Fetvaciyan, CEO van Scala, is positief over de overname: ‘Wij maken merken voor mensen met een passie, een hobby. Met TxP breiden we ons portfolio uit richting kunst, met gebruikmaking van de reeds opgedane crossmediale kennis binnen de handwerkbranche met merken als Quilt & Zo, HobbyHandig en Aan de Haak. De huidige redactie van TxP blijft betrokken bij het ontwikkelen van het merk.’

Jacco Blokker van MarcelisDeKave: ‘Wij richten ons steeds meer op visuele communicatie en drukwerk, zowel in Nederland als in het buitenland. Dat zorgt ervoor dat we keuzes moeten maken. De ontwikkeling binnen TxP biedt veel kansen, zowel online als in het buitenland, dat past naar mijn mening goed bij Scala BV, gezien haar core business als crossmediaal bedrijf.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken