Een Podcastjournaal: licht in de chaos
- Media
- 9 jun 2022 @ 10:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jun 2022 @ 10:37
- Sjaak Hoogkamer
Een Podcastjournaal is een nieuwe coproductie van Next episode en Visionair Ordinair en moet gaan zorgen voor overzicht in het aanbod van podcasts. Initiatiefnemers zijn Joep van der Laan en Robert Doggers.
Het is volgens Doggers een heuse hype en je doet niet serieus mee als je niet ergens een keer in een podcast hebt opgetreden. ‘Voor elk wat wils, en voor elke behoefte een audio-oplossing. Maar wat er nog niet was: een journaal voor de industrie waarin kleine nieuwtjes en grote trends in podcastland voorbijkomen, of het nu gaat om de docu’s van de NPO of de branded podcasts van ’s lands grootste adverteerders.’
Industry podcast
Doggers: ‘De hele wereld praat over podcasts, bij Jinek horen we over de overname van Dag&Nacht media door Podimo, op LinkedIn struikel je over de nieuwe podcastinitiatieven en de luistercijfers blijven maar stijgen. Wie geen favoriete podcastshow kan noemen doet niet mee op een feestje of in de voetbalkantine. Maar een industry podcast bestaat niet.’
En dus, het laat zich raden, begonnen ze er zelf een. Gehost door Van der Laan, in het dagelijks leven content strategist bij Mindshare en de podcastspecialist binnen het mediabureau, tevens jurylid van de Dutch Podcast Awards. Samen met Robert Doggers, ex-Yune en oprichter van podcastbureau Next Episode, praat hij de boel aan elkaar.
Pollux
In de eerste aflevering komt meteen een zwaargewicht in podcastland aan het woord. Frans Pollux maker van NPO series Bloody Sunday in Roermond en De laatste dans. Doggers: ‘Frans maakt grote, mooie producties, Het voelt alsof er met 5 man maanden aan is gewerkt, maar hij doet het allemaal alleen. En met een specifieke eigen stijl. Zo maakt hij hele spannende verhalen. We wilden hem heel graag in de eerste aflevering om het behind the scenes verhaal te horen.’
Apple:
https://podcasts.apple.com/nl/podcast/een-podcastjournaal/id1628542107
Spotify:
https://open.spotify.com/show/6rWiI0iODbLvDwLUMUQypH?si=GMxrkVaPQyGGzUAkkrVmZg
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing