Pathé legt grootste handdoek ooit op strand Scheveningen

Pathé legt grootste handdoek ooit op strand Scheveningen
  • Media
  • 27 jun 2022 @ 14:35
  • 11948 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Een grote handdoek neerleggen op het Scheveningse strand om je territorium af te bakenen is niets nieuws, maar Pathé maakt het wel erg bont. In het kader van de nieuwe zomercampagne legt de bioscoopexploitant een handdoek van 30 x 8,5 meter neer.

De campagne ‘Verleng je zomeravond bij Pathé’, die op 27 juni 2022 gestart is, biedt behalve het ‘normale’ bioscoopbezoek ook andere activiteiten aan om de zomeravonden in filmische sferen te kunnen doorbrengen. Als onderdeel van de campagne vinden van 5 t/m 7 augustus ‘Pathé Summer Cinema’ screenings plaats. Topfilms Jurassic Park, Grease en House of Gucci zijn dan te zien op een niet alledaags filmdoek: een gigantische strandhanddoek van 30 bij 8,5 meter groot, waar de bezoekers zelf ook op kan zitten. Met een omvang van 255 vierkante meter is dit de grootste handdoek ooit die op een Nederlands strand is neergelegd.

Naast de oversized handdoek op het Scheveningse strand zijn er gedurende de zomer meerdere rooftop avonden op het dak van Pathé Leidsche Rijn (Utrecht) en buitenbioscopen op verschillende plekken in het land, om zo onder de sterren van film te genieten. Ook worden in Bar Abraham in Koninklijk Theater Tuschinski verfrissende Summer Cocktails geschonken.

Pathé Zomercampagne
De landelijke campagne ‘Verleng je zomeravond bij Pathé’ wordt gecommuniceerd via diverse visuals en mediakanalen: OOH in alle Pathé steden, online video, en via social en owned media. Ook is er een samenwerking met diverse influencers, die de Pathé Summer Cinema onder de aandacht van hun volgers brengen. De campagne is een samenwerking tussen Pathé en creative agency Dept, die het concept en creatie van de gehele campagne en de Pathé Summer Cinema op zich hebben genomen. 

Yvet Berendsen, Brand Manager van Pathé: ‘Met deze campagne spelen wij in op de behoefte van Nederlanders om in de zomermaanden zo lang mogelijk van de dag te kunnen genieten in zomerse sferen. Met activiteiten zoals de Pathé Summer Cinema op de gigantische strandhanddoek, maar natuurlijk ook de filmprogrammering in onze theaters, geeft Pathé filmfans en hun families en vrienden de mogelijkheid om die heerlijke zomeravonden te verlengen met een toepasselijk filmisch uitje.’

Credits:
Opdrachtgever: Pathé 
Concept en creatie: Dept  
Media inkoop: UM 
Events Specialist: Fixers Group
PR / communicatie: Coopr 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken