Viaplay compenseert klanten voor haperende streams Formule 1
- Media
- 20 jun 2022 @ 08:23
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jun 2022 @ 08:23
- Michiel van Zaane
Streamingdienst Viaplay gaat klanten die daar recht op hebben compenseren voor problemen met de dienstverlening. Vooral Formule 1-fans hebben geklaagd over haperende verbindingen. Dat meldt de Consumentenbond op haar website.
Naast de haperende streams klagen klanten over de slechte bereikbaarheid van de klantenservice. Bovendien legt de dienst de schuld voor de problemen vrijwel altijd bij consumenten. De Consumentenbond riep Viaplay op actie te ondernemen. De streamingdienst beloofde onderzoek te doen naar de klachten.
Voorbehoud
Inmiddels reageert Viaplay op meldingen van consumenten op Klachtenkompas, het online klachtenforum van de Consumentenbond. Ook riep het bedrijf klanten via sociale media op om klachten direct bij de klantenservice te melden via een speciaal telefoonnummer. Verder zegde Viaplay toe klanten te compenseren, mét het voorbehoud dat duidelijk moet zijn dat het bedrijf de problemen veroorzaakt. En dat het in de eigen infrastructuur geen oorzaak kan ontdekken.
Compensatie
Consumenten hebben recht op een goedwerkende streamingdienst van Viaplay. Werkt de dienst niet goed, dan moet het bedrijf dat oplossen. Lukt dat niet, dan hebben klanten recht op compensatie. Dat kan een prijsverlaging zijn voor de periode dat de dienst haperde. Consumenten kunnen er ook voor kiezen hun abonnement te beëindigen. Ze moeten dan ook hun geld terugkrijgen, stelt de Consumentenbond.
Bewijs
Om in aanmerking te komen voor compensatie moeten consumenten kunnen bewijzen dat de dienst niet goed werkt én aantonen dat hun apparatuur en netwerk aan de vereisten voldoen. Daarom adviseert de Consumentenbond klanten om vast te leggen dat de streamingdienst problemen geeft. Dat kan bijvoorbeeld door een foto of een filmpje van hun scherm te maken. De vereisten voor de netwerkverbinding en de apparatuur zijn te vinden op de website van Viaplay. Consumenten kunnen zelf hun internetsnelheid testen.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, is gematigd positief over de opstelling van Viaplay. ‘Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt. Dat is hoognodig, want ook afgelopen raceweekend kwamen er weer veel klachten binnen. Er zijn dus nog steeds veel klanten die problemen ervaren. Die moeten goed geholpen worden. Viaplay kan zich er niet vanaf maken door te stellen dat de oorzaak van de problemen niet bij het bedrijf zelf ligt. We houden dan ook scherp in de gaten of Viaplay zijn belofte nakomt. Klanten die niet goed geholpen worden, kunnen dat melden op Klachtenkompas.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- compensatie
- klachten
- consumenten
- viaplay
- haperen
- klantenservice
- dienstverlening
- streamen
- formule 1
- problemen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing