'Blocklist eruit, inclusion list erin'
- Media
- 5 aug 2022 @ 11:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 aug 2022 @ 11:05
- Sjaak Hoogkamer
Channel Factory komt met een zogenoemde lgbtq+-vriendelijke inclusion list. Doel is dat deze lijst de blocklists, die nog steeds lgbtq+-video’s en -kanalen onnodig uitsluiten, vervangen.
Het technologie- en dataplatform hoopt door de lgbtq+-vriendelijke inclusion list gratis beschikbaar te stellen aan adverteerders en mediabureaus een belangrijke stap te zetten richting een meer rechtvaardig, divers en inclusief ecosysteem.
‘Het is ons doel om met deze lijst blocklists te vervangen,’ aldus Nick Beentjes, managing director Channel Factory Benelux (zie foto bovenaan).
Na eerder onderzoek, uitgevoerd door CHEQ, dat bevestigde dat 73% van de lgbtq+-vriendelijke videokanalen door industrie breed ingezette blocklists worden geblokkeerd, is Channel Factory gestart met het samenstellen van de lgbtq+-vriendelijke inclusion list.
Het idee is volgens Tony Chen, CEO en oprichter van Channel Factory heel simpel: ‘Blocklists moeten eruit, inclusion list erin. Door ons onderzoek ontdekten we onder andere dat door termen als ‘lesbisch’, ‘biseksueel’ en ‘dragqueens’ video’s en kanalen automatisch op blocklists worden geplaatst. Met als gevolg dat enorme hoeveelheden content en talloze kanalen die normaal gesproken wel degelijk als geschikte inhoud kunnen worden beschouwd in plaats daarvan automatisch geblokkeerd worden. Maar waarom zou je je als adverteerder focussen op het vermijden van ongepaste content als je ook gemakkelijk kunt adverteren rondom geschikte content en kanalen? Om de markt hierbij te ondersteunen, hebben we met behulp van ons data- en techplatform ViewIQ deze inclusion list samengesteld.’
Veiliger video-ecosysteem
Beentjes: ‘Al bij de lancering van ons ‘Conscious Project’ enkele maanden geleden maakten we bekend dat het onze missie is om een veiliger video-ecosysteem te creëren. Het gratis beschikbaar stellen van deze lijst is een belangrijk moment in dit proces. Hoewel de lijst geen permanente oplossing is, is deze in mijn optiek wel een onmisbaar element voor adverteerders die er alles aan willen doen om een omgeving te creëren waarin consumenten zich gewaardeerd voelen, waar iedereen zich thuis voelt en zich in elke situatie kunnen herkennen en tegelijkertijd ook de groei van talenten op de lgbtq+-vriendelijke platformen bevorderen omdat ze nu eindelijk zichtbaar worden voor adverteerders.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Kabinet wil concessie NPO met twee... 29-03-2024
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing