Google kondigt digitale buitenreclame aan
- Media
- 29 aug 2022 @ 08:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 aug 2022 @ 08:16
- Michiel van Zaane
Google heeft aangekondigd ook digitale buitenreclame aan te gaan bieden via het advertentieplatform Google Ads. Op die manier wil het bedrijf de wereld van online en offline adverteren meer met elkaar verbinden.
Consumenten verplaatsen zich continu en in de aankondiging legt Google uit hoe digitale technologie en traditionele buitenreclame elkaar kunnen versterken. Doordat de consument op meerdere plekken wordt bereikt, is de kans groter dat je als merk op het beslissende moment zichtbaar bent, volgens het techbedrijf. Google heeft het daarbij over advertenties op stadions, luchthavens, bushaltes, winkelcentra, liften, taxi's en meer.
Schattingen van bereik
Google geeft aan dat de digitale out-of-home campagnes straks realtime kunnen worden geactiveerd, gepauzeeerd en geoptimaliseerd. In tegenstelling tot online campagnes is het aantal vertoningen gebaseerd op schattingen van het aantal kijkers voor elke advertentie.
Volgens Geerten Schollaart, mede-eigenaar van SEO bureau Upmention, klinkt het wellicht aantrekkelijker dan het is. ‘Wij geloven zeker in buitenreclame en zetten het regelmatig in, maar voor een gemiddelde ondernemer zijn er voorlopig nog te weinig knoppen om aan te draaien. Buitenreclame is op basis van een locatie, terwijl er online heel specifiek gesegmenteerd kan worden op bijvoorbeeld leeftijd, geslacht en persoonlijke voorkeuren.’
Nederland
Een aantal aanbieders van buitenreclame heeft zich reeds gecommitteerd aan een samenwerking met Google. Het betreft ClearChannel, Intersection, JCDecaux, Lamar en Ströer. Clear Channel heeft in Nederland ruim 16.000 objecten in meer dan 300 gemeentes en JCDecaux biedt in ons land buitenreclame aan in 40 steden, met focus op de Randstad.
Het inkopen en automatiseren van out-of-home campagnes is volgens Google in eerste instantie vooral bedoeld voor merken die internationaal opereren. Het geeft deze merken de kans om straks ook met buitenreclame een wereldwijd publiek te bereiken met één enkele tool.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing