Netflix breidt aanbod mobiele games uit
- Media
- 9 aug 2022 @ 08:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 aug 2022 @ 08:47
- Michiel van Zaane
Streamingdienst Netflix gaat meer inzetten op de games-markt. Aan het einde van 2022 moeten abonnees 50 games kunnen downloaden, tegen 24 nu. De belangstelling voor de games is tot nu toe niet erg groot, stelt Apptopia, dat het gebruik van apps monitort.
CNBC schrijft over de uitbreiding van het games-portfolio. Netflix is in november 2021 begonnen met het aanbieden van games om abonnees aan zich te binden tussen het uitkomen van nieuwe films en series. Gebruikers moeten de apps daadwerkelijk downloaden. Sommige games kunnen offline worden gespeeld, voor andere is internet nodig.
Volgens Apptopia zijn de games 23,4 miljoen keer gedownload en spelen gemiddeld 1,7 miljoen gebruiker dagelijks.Dat is minder dan 1% van het totale abonneebestand van Netflix.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
- Abovo, gouden partner RMD: Wij... 24-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing