Nieuwe wervingscampagne Spie Nederland
- Media
- 19 aug 2022 @ 08:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 aug 2022 @ 08:54
- Sjaak Hoogkamer
Spie Nederland lanceert een arbeidscampagne waarin de veelzijdigheid van het werk in beeld wordt gebracht. Bureau Wars tekende voor de creatie.
Spie staat voor Société Parisienne pour l’Industrie Electrique en is een technische dienstverlener. Creatief bureau Wars vroeg aan tien medewerkers wat voor hen werken bij Spie inhoudt. De campagne roept op om te ontdekken wat het voor jou is op werkenbijspie.nl.
Manouk Loonstijn, Communicatiemanager bij Spie, licht toe: ‘Eigenlijk hebben we met Spie nooit echt campagne gevoerd. Onze nieuwe merkpositionering is Spie brengt het in beweging en met deze campagne heeft Wars ons op verrassende wijze laten zien wat ‘het’ is voor al onze medewerkers.’
‘Het is namelijk voor iedereen anders,’ vult Hans van Mook, eigenaar en creatief bij Wars, aan. ‘Dat merkte je heel goed toen we op verschillende projecten met diverse collega’s van Manouk spraken. Dat inzicht hebben we gebruikt om een zo persoonlijk mogelijke campagne vol trotse medewerkers te ontwikkelen. Een online campagne die we samen met KickSo digital agency hebben opgepakt. Met twee hero video’s, tien portretten en 5 videoportretten geven we een mooi inkijkje in hoe het is om bij de grootste multitechnische dienstverlener van Nederland te werken.’
Johan van Gool, oprichter en strateeg bij KickSo: ‘We hebben gekozen voor Meta, YouTube en TikTok. Bewust, omdat we hiermee de campagne in zijn totaliteit op de meest efficiënte en effectieve manier kunnen laden. Daarnaast hebben wij samen met Wars een persoonlijke online vacaturetest ontwikkeld. Hiermee helpen wij Spie met het selecteren van kandidaten. Gemakkelijk, snel en doeltreffend. Zo komen we er met een paar vragen gemakkelijk achter wat het voor jou is.’
Credits:
Verantwoordelijk bij Spie: Manouk Loonstijn, Ilse Aarts, Stella de Smit
Creatie: Reijer van Kasteren en Hans van Mook (Wars)
Productie: Bram Kastelijns (Teyeger Visuals and Concepts)
Fotografie: Nick Franken
Online strategie en uitvoering: KickSo digital agency
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- [column] Top 5-TikTok-trends: experts van likmevestje, lekker...
- CMO Dennis van den Berg (Talpa): Onze marketingstrategie is...
- Onderzoek: mediamerk van invloed op perceptie adverterend merk
- BNR keert terug naar eigen studio
- Procter leidt nieuwe Top-100 Adverteerders
Laatste Nieuws
- Top-100 Adverteerders 2023: Radio en... 28-03-2024
- CMO Dennis van den Berg (Talpa):... 26-03-2024
- TikTok lanceert Jeugdraad 26-03-2024
- Onderzoek: mediamerk van invloed op... 22-03-2024
- BNR keert terug naar eigen studio22-03-2024
- Procter leidt nieuwe Top-100... 20-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing