Recordpoging 200 uur podcasts Dutch Media Week
- Media
- 18 aug 2022 @ 10:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 aug 2022 @ 10:04
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens de 7e editie van de Dutch Media Week van 3 tot en met 9 oktober 2022 zal een recordpoging worden gedaan om 200 uur podcast te maken.
Tijdens de Dutch Media Week staan een week lang alle vormen van media centraal: van radio en tv tot games en social media. Een nog relatief nieuw medium dat de laatste jaren in populariteit is toegenomen, is de podcast. Tijdens deze editie wordt dit medium uitgebreid in de spotlights gezet door middel van een recordpoging podcast maken waarbij, met de hulp van vele bekende en onbekende podcasters, totaal zo’n 200 uur onafgebroken podcasts worden gemaakt. De recordpoging begint op zaterdagochtend 1 oktober en wordt afgesloten door cabaretier en schrijver Vincent Bijlo op zondagmiddag 9 oktober.
Podcasts zijn er in allerlei vormen: van talkshow tot educatieve training en van audiodrama tot documentaire.
De podcasts die worden opgenomen tijdens de recordpoging van Dutch Media Week zijn gratis bij te wonen en vinden plaats op diverse locaties binnen Hilversum.
Er doet een groot aantal podcasters mee aan de recordpoging, waaronder Bastiaan Meijer van de PodBast, de Lesbische Liga Podcast, VINK, Televisië, Content Wars, televisiekenners Ron Vergouwen en Bjorn Bouwens met hun podcast Daar bleef je voor thuis!, Bert Kranenbarg met zijn podcast RadioReuzen en de Boer Zoekt Podcast over het populaire tv-programma Boer Zoekt Vrouw. Vincent Bijlo is op de eerste dag te horen met een podcast over de geschiedenis van podcast maken en zal de recordpoging -hopelijk succesvol- afsluiten op zaterdag 9 oktober.
Kijkje achter de schermen
Tijdens het jaarlijkse mediafestival Dutch Media Week staat van 3 tot en met 9 oktober de impact van media op ons dagelijks leven centraal en kunnen mediaprofessionals zich laten inspireren tijdens een doordeweeks programma boordevol podcasts, talkshows, workshops en toonaangevende sprekers. Nieuw dit jaar zijn de Dutch Media Week Xperience Days, het speciale weekendprogramma waarbij het grote publiek een kijkje mag nemen achter de schermen van het Media Park.
www.dutchmediaweek.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing