Dutch Media Week Xperience Days: kijkje in de mediakeuken

Dutch Media Week Xperience Days: kijkje in de mediakeuken
  • Media
  • 13 sep 2022 @ 12:28
  • 10555 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op de Xperience Days, het nieuwe weekendprogramma van Dutch Media Week, kunnen bezoekers op zaterdag 8 en zondag 9 oktober een kijkje nemen achter de schermen van de media.

Niet alleen kunnen bezoekers binnenkijken bij diverse mediamakers, ook leren professionals je alles over de totstandkoming ervan én kun je zelf aan de slag tijdens workshops. Vrijwel alle activiteiten zijn gratis toegankelijk.

De dagen zijn bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in media. Op de zaterdag is er een lezingenprogramma in Beeld & Geluid Hilversum en kun je op rollerskates swingen bij Retro Radio op de Gooische Brink. Op de zondag zijn er op drie locaties media-events: de Gooische Brink, het Media Park en in het EO-gebouw aan de Oude Amersfoortseweg. De gehele zondag kun je bovendien gratis gebruikmaken van een shuttleverbinding tussen deze drie locaties.

Zaterdagprogramma

Op zaterdag 8 oktober zijn er bij Beeld & Geluid diverse lezingen en presentaties te volgen op het gebied van media, door onder andere KRO-NRCV, de EO en omroep Zwart. Zo kun je meer te weten komen over content maken in gevaarlijke landen, maar ook over de totstandkoming van de visual effects van serie Vliegende Hollanders. Je kunt de exclusieve screening van het gloednieuwe oorlogsdrama ‘Het Pamflet’ bijwonen, geïnspireerd door de roman ‘Ze was 16’ van Marlies Allewijn. Er is een eerbetoon aan het werk van Jaap Drupsteen, die onder andere de bekende kleurrijke buitenkant van Beeld & Geluid ontwierp en tijdens een speciale editie van de talkshow ‘Hilversum in gesprek’ is voormalig hoofdredacteur NOS Marcel Gelauff te gast. Hij vertelt over zijn favoriete film The Mission die daarna ook vertoond zal worden.

Zondagprogramma

Op zondag 9 oktober gaan de deuren van het Media Park open. Zo kan het publiek een kijkje nemen in de studio’s van onder andere Omroep MAX, Viaplay en NPO, binnenkijken bij productiebedrijf NEP of een rondleiding volgen door het gebouw van Beeld & Geluid. Maar je kunt ook foto’s laten maken bij een castingbureau of een zangworkshop volgen bij de Babette Labeij Music Academy waar ook The Voice Kids winnares Emma Kok aanwezig is. Volg een workshop bij nieuwspresentator Jeroen Overbeek en weervrouw Willemijn Houbert, ervaar hoe het is om van autocue te lezen of stap in de schoenen van een heuse sportcommentator. Daarnaast kun je optredens bijwonen van onder andere de Jan Rietmanband, Hello Kids Live Radio, Kinderen voor Kinderen, DJ Levin Ross, Kiya, Gioia Parijs, Stefania, het junior Songfestival 2022 en FOURCE.

Kijk voor het volledige programma en om gratis aan te melden voor de Xperience Days:

www.dutchmediaweek.nl/xperience-days 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken