TV-abonnement sneuvelt als eerste bij bezuinigingen

TV-abonnement sneuvelt als eerste bij bezuinigingen
  • Media
  • 9 nov 2022 @ 08:52
  • 133613 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

90% van de Nederlanders kijkt kritisch naar prijzen van abonnementen nu alles duurder wordt. Dit komt naar voren uit onderzoek van Prijsvergelijken.nl. Op het TV-abonnement wordt als eerste bezuinigd volgens het onderzoek.

Bijna een op de drie ondervraagden zegt hun traditionele televisie-abonnement te stoppen als er bezuinigd moet worden. Ruim een kwart van de respondenten zegt de video streamingdiensten als eerste op te zeggen mocht dit nodig zijn. Muziekdiensten zoals Spotify volgen op de derde plek. Het onderzoek is uitgevoerd middels een enquête op de website van Prijsvergelijken en is ingevuld door ruim 900 respondenten.

Lager bijstellen abonnement
De grootste reden voor het opzeggen is het te weinig gebruik maken van een bepaalde dienst. 70% van de Nederlanders zou een abonnement opzeggen als de dienst niet tot weinig in gebruik is. 24% kijkt liever naar andere oplossingen, zoals het lager bijstellen van het desbetreffende abonnement. Besparen op het internet? 89% zou overstappen naar een andere provider als het goedkoper was.

Ondanks dat alles duurder wordt, blijven internet- en tv-providers stunten met hun prijzen om nieuwe abonnees te lokken. Suzanne van Steenbergen van Prijsvergelijken.nl ziet dat het ‘gevecht’ om de tv- en internetgebruikers gaande is. ‘Bij sommige providers krijg je nu zelfs flinke kortingen tijdens de eerste zes maanden van je abonnement. Dit ga je in positieve zin echt wel merken in de portemonnee als je overstapt.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken