Fairphone kiest Abovo Media
- Media
- 6 feb 2023 @ 16:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 feb 2023 @ 16:56
- Sjaak Hoogkamer
Fairphone kiest Abovo Media & Local Planet voor de komende twee jaar als mediabureau. De Nederlandse elektronica-onderneming met focus op duurzaam en eerlijk geproduceerde smartphones wil groeien in binnen- en buitenland.
Mediabureau Abovo Maxlead leverde volgens Fairphone het best passende Europese plan met een lokale aanpak voor Nederland, Duitsland en Frankrijk. Ronald van Harten, Head of Marketing Fairphone: ‘Natuurlijk kijk je in een pitch naar rationele argumenten: zoals het mediaplan en de aanpak. Voor ons is de ‘mindset’ en klantgerichtheid ook erg belangrijk. Abovo Maxlead overtuigde ons met hun pro-activiteit en energie. Wij willen slim groeien en zoeken partners die ons daarin kunnen helpen.’
De samenwerking tussen Abovo Maxlead en Local Planet helpt volgens beiden om de gewenste groei in Europa te realiseren. ‘Hierdoor konden we per land een sterke mediastrategie uitrollen,’ geeft Evert Dijkstra aan, Client Service Director bij Abovo Media. ‘Fairphone is door haar werkwijze compleet onderscheidend van de rest van de markt. Mogen werken voor zo’n bijzonder en groen merk past heel goed bij onze duurzame ambities. Zij zijn echte uitdagers in hun markt en wij ook.’
Al sinds 2010 is Fairphone naar eigen zeggen 'bezig met de inzet voor eerlijke elektronica' en zijn ze uitgegroeid tot een bedrijf met meer dan 70 werknemers uit 20 verschillende landen. Fairphone ontwikkelt smartphones die bijdragen aan een duurzame industrie. Op deze manier proberen zij het klimaat en de mensenrechten van arbeiders zo goed mogelijk te beschermen. Naast het produceren van nieuwe telefoons, zorgen ze er ook voor dat oude telefoons opnieuw worden gebruikt. Zo vermindert Fairphone de hoeveelheid elektronisch afval.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing