Belangenvereniging weekbladverspreiders opgericht

Belangenvereniging weekbladverspreiders opgericht
  • Media
  • 2 mrt 2023 @ 13:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Om de belangen van de zelfstandige verspreiders van weekbladen en reclamedrukwerk in Nederland goed te kunnen behartigen is onlangs de Vereniging Weekblad Verspreiders opgericht. De vereniging telt op dit moment veertien aangesloten verspreiderorganisaties.

De vereniging behartigt de belangen van de leden bij onder andere de Reclame Code Commissie, de FNV, de NNP de branche vereniging voor lokale nieuwsmedia, de Stichting van de Arbeid en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid voor het verlengen van de Stukloonnorm (de bezorgnorm voor het vergoeden van minimaal het minimumloon). Voorzitter Robin van Schagen: ‘Met het oprichten van Vereniging kunnen de aangesloten zelfstandige verspreiders van huis-aan-huisbladen en ongeadresseerd reclamedrukwerk zich volledig focussen op de kwaliteit van hun bezorging en treden wij als collectief via de Vereniging naar buiten.’

De vereniging reguleert ook de brievenbusstickers (Nee/Nee, Nee/Ja en Ja-sticker) samen met in samenwerking met MailDB, . Het is namelijk verplicht om deze gratis ter beschikking te stellen. Daarnaast zijn wij gesprekspartner voor de branche en gemeente bij de invoering van de Ja-sticker.

Foto: het bestuur v.l.n.r. Dave van Rekom (penningmeester), Robin van Schagen (voorzitter), Pim Jansen en Niels Ackermans (secretaris).

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken