Magnum lanceert eerste campagne in de metaverse

Magnum lanceert eerste campagne in de metaverse
  • Media
  • 30 mrt 2023 @ 10:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Magnum introduceert deze week de nieuwe en global 360°-campagne #NotAvailableInTheMetaverse. In de campagne stelt het ijsmerk dat, hoewel de virtuele wereld zijn eigen aantrekkingskracht heeft, niets vergelijkbaar is met het plezier van de echte wereld.

De campagne is een korte film met in de hoofdrol de virtuele avatar Luna. Ze stapt de metaverse in vanuit de echte wereld en is op zoek naar een Magnum ijsje. Ondanks haar inspanningen is ze echter nooit in staat om dit echt te ervaren, aangezien sommige ‘pleasures’ (zoals in een Magnum bijten) alleen mogelijk zijn voor ‘Pleasure Seekers’ in de echte wereld. De film is hier te bekijken.

Het uitgangspunt van Magnum en de campagne #NotAvailableInTheMetaverse is dat iedereen moet kunnen nastreven wat hen plezier brengt, of dit nu in de echte of virtuele wereld is. Dit krijgt verder vorm in de geïntegreerde campagne die wordt ondersteund middels earned media, paid digital, en organic social media.

Ter ondersteuning van de campagne deed Magnum onderzoek onder jongeren en de moeilijkheden waarmee zij worden geconfronteerd bij het stellen van grenzen tussen hun online en offline leven. Naar aanleiding van de resultaten van dit onderzoek is Magnum een samenwerking aangegaan met dr. Jack Lewis, bestsellerauteur van Sort Your Brain Out. Deze samenwerking resulteerde in de Magnum Pleasure Guide, een gids met 20 tips om zowel online als offline meer plezier uit het leven te halen. Denk daarbij aan het nemen van een 10 minuten schermpauze elk uur.

Om de 360°-ervaring rond te maken lanceert Magnum zijn eerste wearable gadget: VR-brillen die hier vanaf 31 maart beschikbaar zijn. Bij het selecteren van de bril voor hun avatar, worden consumenten aangemoedigd om 10 minuten van hun scherm weg te stappen en te genieten van het plezier in de echte wereld. Om de consumenten aan te moedigen van hun scherm weg te stappen, bieden we ze een code aan waarbij ze via Uber Eats een real-life Magnum kunnen ontvangen.

Influencers
De wereldwijde campagne heeft een sterke sociale inslag met een aantal zorgvuldig geplande activaties om bereik en impact te creëren. Een belangrijk onderdeel hiervan is een influencercampagne. Om de kernboodschap over te brengen en te laten zien dat sommige pleasures alleen in het echte leven kunnen worden ervaren, werkt Magnum samen met een aantal virtuele influencers.

Sara Paixao, Global Magnum Digital Brand Manager: ‘Als merk staan we voor plezier, en de reden waarom we voor plezier staan is om te beginnen de unieke verwen-ervaring van het bijten in een Magnum. Wij geloven dat plezier kan worden gevonden in zowel de offline als de online wereld. Het plezier van het eten van een ijsje is echter nog niet beschikbaar in de virtuele wereld. Dus, willen we iedereen aanmoedigen om wat tijd offline te nemen en het echte plezier van een Magnum te ervaren. Daarom hebben we een Magnum Virtual Goggles gecreëerd, die bij gebruik leidt tot een korting op Magnum op dat moment, in de echte wereld.’

Credits:
Creative agency: LOLA MullenLowe
Digital transformation Agency: MullenLowe Profero (onderdeel van MullenLowe Group UK)
Global PR bureau: GOLIN
Mediabureau: Mindshare
Nederland PR bureau: Glasnost



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken