Metropole Orkest verblijdt ook op TikTok

Metropole Orkest verblijdt ook op TikTok
  • Media
  • 20 mrt 2023 @ 09:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het befaamde orkest dat vier Grammy Awards op zijn naam heeft, postte maandag 20 maart zijn allereerste TikTok. Met het nummer met de toepasselijke titel The Next Episode trapt het orkest het partnership met Cheil Benelux af.

Nu muziek zich steeds meer op de social media afspeelt, wil het orkest ook in vorm mee met de tijd. Op TikTok wil het orkest samenspelen met een nieuwe generatie muzikanten om aansprekende en toegankelijke muziek te maken.

Het Metropole Orkest werd vlak na de Tweede Werelddoorlog opgericht om mensen te verblijden en verbinden. Dat doet het orkest nog steeds: van samenwerkingen met de rappers van 101Barz tot epische filmmuziek.

Philine Hofman, manager Marketing & Development Metropole Orkest: ‘Van samenspelen met een eend op een trommel tot talentvolle muzikanten verrassen met een duet:

TikTok biedt oneindig veel leuke nieuwe mogelijkheden.

Het is dé plek waar muziek continu in beweging is, waar oude klassiekers worden geremixt en jonge mensen hun talent delen. Kortom: de ideale plek voor het Metropole Orkest. In Cheil Benelux vonden we de ideale partner om te bouwen aan een online identiteit en de creatieve mogelijkheden te ontdekken.’

Tim van der Sijde, algemeen directeur Cheil Benelux: ‘Als bureau zien we de digitale wereld als een speelveld vol mogelijkheden en die willen we samen met het geweldige orkest gaan verkennen. Daarnaast is het fantastisch om van scratch te kunnen bouwen aan een social media-identiteit van een gevestigde organisatie als het MO. Wanneer krijg je nog die kans? Met het orkest dat in de kern al zo dichtbij het muzikale platform TikTok ligt, wordt dat een geweldig avontuur.’    

 

 

 


@metropoleorkest Yadadada it’s the motherf*kn Metropole Orkest!🎵 A next episode for us with our very first TikTok video. We can’t wait to contribute to this platform and culture! Stay tuned for some exiting musical ventures!🤘 #musictok #fyp #metropoleorkest @Snoop Dogg #drdre #duetthis ♬ original sound - Metropole Orkest

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken