Metropole Orkest verblijdt ook op TikTok
- Media
- 20 mrt 2023 @ 09:48
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 20 mrt 2023 @ 09:48
- Sjaak Hoogkamer
Het befaamde orkest dat vier Grammy Awards op zijn naam heeft, postte maandag 20 maart zijn allereerste TikTok. Met het nummer met de toepasselijke titel The Next Episode trapt het orkest het partnership met Cheil Benelux af.
Nu muziek zich steeds meer op de social media afspeelt, wil het orkest ook in vorm mee met de tijd. Op TikTok wil het orkest samenspelen met een nieuwe generatie muzikanten om aansprekende en toegankelijke muziek te maken.
Het Metropole Orkest werd vlak na de Tweede Werelddoorlog opgericht om mensen te verblijden en verbinden. Dat doet het orkest nog steeds: van samenwerkingen met de rappers van 101Barz tot epische filmmuziek.
Philine Hofman, manager Marketing & Development Metropole Orkest: ‘Van samenspelen met een eend op een trommel tot talentvolle muzikanten verrassen met een duet:
TikTok biedt oneindig veel leuke nieuwe mogelijkheden.
Het is dé plek waar muziek continu in beweging is, waar oude klassiekers worden geremixt en jonge mensen hun talent delen. Kortom: de ideale plek voor het Metropole Orkest. In Cheil Benelux vonden we de ideale partner om te bouwen aan een online identiteit en de creatieve mogelijkheden te ontdekken.’
Tim van der Sijde, algemeen directeur Cheil Benelux: ‘Als bureau zien we de digitale wereld als een speelveld vol mogelijkheden en die willen we samen met het geweldige orkest gaan verkennen. Daarnaast is het fantastisch om van scratch te kunnen bouwen aan een social media-identiteit van een gevestigde organisatie als het MO. Wanneer krijg je nog die kans? Met het orkest dat in de kern al zo dichtbij het muzikale platform TikTok ligt, wordt dat een geweldig avontuur.’
@metropoleorkest Yadadada it’s the motherf*kn Metropole Orkest!🎵 A next episode for us with our very first TikTok video. We can’t wait to contribute to this platform and culture! Stay tuned for some exiting musical ventures!🤘 #musictok #fyp #metropoleorkest @Snoop Dogg #drdre #duetthis ♬ original sound - Metropole Orkest
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- Warc Media 100: 'Gebruik van... 19-03-2024
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing