Telecombedrijven trekken klacht uitzendrechten Eredivisie in
Een consortium van vier telecombedrijven, bestaande uit Delta Fiber, KPN, Odido en VodafoneZiggo, heeft de klacht bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) over uitzendrechten van Eredivisievoetbalwedstrijden ingetrokken na een voorlopige uitspraak van de autoriteit.
Grote winst Meta, voor het eerst dividend
Meta, het moederbedrijf van onder meer Facebook en Instagram, heeft een succesvol 2023 achter de rug. Met een winst van ruim 35 miljard euro door een stijging in de advertentieverkoop gaat het bedrijf voor het eerst dividend uitkeren aan de aandeelhouders.
Readly steunt klimaatinitiatief Mastercard
Readly, abonnementsdienst voor digitale tijdschriften en kranten, is in 33 landen een partnerschap aangegaan met Mastercard. Kaarthouders krijgen twee maanden lang gratis toegang tot digitale tijdschriften en kranten.
[onderzoek] Podcast populair onder tieners en studenten, aantal luisteraars stabiel
Het aantal luisteraars van podcasts is in Nederland sinds 2019 ongeveer verdubbeld en het aantal te beluisteren podcasts is verveelvoudigd. Inmiddels luistert 48% van de Nederlanders wel eens naar een podcast. Onder jongeren (12-18 jaar) is dit zelfs 66%.
Philips en FD Mediagroep sluiten partnership over gezondheidszorg
Welke oplossingen zijn er voor de uitdagingen in de gezondheidszorg? Die vraag staat centraal in een nieuwe samenwerking tussen Philips gezondheidstechnologie en FD Mediagroep met onder nmeer een radioprogramma en een contentcampagne.
Esprix deadline verlengd: Inzenden kan nog tot 22 februari!
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een jaloersmakende case voor de Esprix Awards verlengd tot aan donderdag 22 februari - 17.00 uur.
Dries Poels (Nederlandse Loterij): 'AI is absoluut een aanvulling op onze marketing'
Marketeers gebruiken al volop AI, maar hoe dan en in welke mate? Bij Nederlandse Loterij is AI een handige partner in creatie en optimalisatie bijvoorbeeld, maar het bedrijf bekijkt ook of straks met AI kan worden voorspeld welke spelers problematisch speelgedrag kunnen gaan ontwikkelen. Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij, licht toe.
Undo the Firewall gaat Russische internetcensuur tegen
Designstudio Hello Monday/Dept en nieuwsaggregator The True Story zijn onder de naam Undo the Firewall een initiatief gestart om ongefilterd nieuws beschikbaar te maken voor Russische internetgebruikers.
BCE24: 'Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie'
Carlijn Prins is Marketing Communicatie Specialist bij Samsung Mobile Nederland en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht.
Nieuwe Managing Director en Head of Productions bij NL Film
Dennis Cornelisse is met ingang van 2024 Managing Director bij NL Film. Daarnaast verwelkomt het productiebedrijf Wynand Chocolaad, die per 1 januari 2024 is aangetrokken als Head of Productions.
SteamTalmark wint RAD Award voor campagnevideo DJI
De campagnevideo ‘Er zit meer achter het werken bij DJI’ is in Londen bekroond met een RAD Award in de categorie ‘Single use of Video’.
Audify Audiojaarrapport 2023: Audioreclamebestedingen stijgen 7,2 procent
De audioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is wederom een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2%. Dat blijkt uit het Audify Audiojaarrapport 2023.
[Esprix] Drie essentiële tips om inzenders een handje te helpen
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Dit keer juryvoorzitter Annette Menheere in gesprek met Boris Nihom, juryvoorzitter van de categorie New business concepts
Kwartaalwinnaars Q4 2023 Gouden Loeki bekend
De kwartaalwinnaars van het laatste kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend. TBWA scoort weer goed en ook Kruidvat is weer genomineerd.
Freek Wessels van Johnny Cashew: 'Onze cashew is de eerste carbonneutrale noot in Nederland’
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Freek Wessels van Johnny Cashew.
MediaMonks lanceert The Creators Club
The Creators Club - your ultimate creative home- is geopend in de Danzigerbocht 41C te Amsterdam. De club, een initiatief van MediaMonks, is een hub voor alle creators - van starters die een betere set-up nodig hebben voor hun content - tot gevestigde influencers die een studio willen huren. 'Social media en AI democratiseren creativiteit.'
538 grote winnaar RadioRingen
De 538 Ochtendshow is tot winnaar van de Gouden RadioRing voor Beste Programma uitgeroepen. Presentator Tim Klijn van diezelfde ochtendshow won de ring voor Beste Presentator.
BCE24: 'De grootste uitdaging in het nieuwe jaar is niet zielloos te worden'
Techexpert Jarno Duursma is een van de sprekers tijdens Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht. De titel van zijn presentatie? ‘We will all become AI-powered’.
[Esprix] Darre van Dijk over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Darre van Dijk (TBWA\Neboko) kijkt naar zijn favoriete Esprix winnaar alle tijden.
Bezoekers Threads vrouwelijker én jonger dan bij concurrent X
Sinds de introductie van het sociale mediaplatform Threads per 14 december hebben 829.000 personen in Nederland de app en/of website bezocht. De bezoekers hebben een ander profiel dan die van concurrent X: meer vrouwen én jonger.
Nomineer nu voor SAN Next Merkenbouwer
De SAN zoekt, samen met mediapartner MarketingTribune, jonge talenten die in aanmerking komen voor de SAN Next Merkenbouwer Accent. Iedereen mag nomineren!
Vivian Opsteegh directeur campusorganisatie Media Park
Vivian Opsteegh treedt per 1 februari 2024 aan als directeur van de campusorganisatie op het Media Park in Hilversum. Het aantreden van Opsteegh betekent ook het afscheid van Media Perspectives, dat opgaat in de nieuwe campusorganisatie, die voorlopig Media Campus NL heet.
Radio Veronica slaat grote radioslag met komst Gerard Ekdom
Radio-dj Gerard Ekdom gaat de nieuwe ochtendshow van Radio Veronica presenteren. Ekdom vertrekt bij Radio 10. Ook Wouter van der Goes en Frank van ‘t Hof komen naar Radio Veronica. De NPO Radio 2-dj's gaan de middagshow presenteren.
Albert Heijn Jan Linders lanceert carnavalscampagne met eigen medailles
Bij Albert Heijn Jan Linders kunnen klanten vanaf nu sparen voor ‘een opstekertje voor jou’. Als franchiseondernemer van Albert Heijn koestert Jan Linders daarmee haar carnavalstraditie en lanceren zij ook in 2024 weer een carnavalscampagne.
Storytel combineert uitreiking Awards 2024 met luisterfilm
Storytel heeft de nominaties bekend gemaakt voor de Storytel Awards 2024 voor de beste luisterboeken en voorlezers van het jaar. Tijdens de uitreiking van de awards op 29 februari gaat een luidsterfilm van Thomas Olde Heuvelt in première.
Alternatieve radioprijs voor beste Radiovrouw 2023
2024 is het tweede jaar dat de uitreiking van de Radioring voor beste presentator genderneutraal is. Omdat geen enkele vrouw genomineerd is lanceert een aantal radiovrouwen een alternatieve radioprijs.
Jumbo voegt display banners en digital out of home toe aan advertentieplatform
Jumbo Supermarkten meldt als eerste retailer in Nederland een grote stap te gaan zetten binnen haar self-service advertentieplatform, in samenwerking met Streaem.
BCE24: 'Dit is een essentiële talk als je het creatieproces wil optimaliseren met AI'
AM Beyond is het creatieve contentlabel van Abovo Maxlead en Daan Jongen is Lead Concept & Content en Leon Wielens Creative. Samen spreken zij tijdens het Branded Content Event op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht over AI als booster van creativiteit.
Onderzoek The Future of Media 2024: 'Mondiale advertentie-uitgaven verdubbelen in 2024'
Jaarlijks presenteert Warc het The Future of Media-onderzoek. Belangrijkste take away voor 2024: ‘Merken worden geconfronteerd met uitdagingen bij het plannen van kwaliteitsmarketing in een AI-gedreven wereld.’
NMO benoemt Jacques Kuyf tot voorzitter
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) stelt Jacques P.M. Kuyf aan als voorzitter van het nieuwe bestuur. Het NMO-bestuur is met de aanstelling van Kuyf volle sterkte.
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair: 'In marketingbeslissingen speelt smaak vaak een te grote rol'
Suzanne van Malsen is Marketing Manager bij Nationale Vacaturebank en Intermediair (onderdeel van DPG Media). Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Chocolademerk Happy Trails wil groei versnellen
Het nieuwe merk Happy Trails is een succes, de chocoladeballetjes zijn al verkrijgbaar op meer dan 1.000 locaties in Nederland. De doelstelling is om in 2024 te verdubbelen en daarom is Happy Trails een crowdfunding campagne gestart.
[Interview] Tien jaar onderzoek naar effectiviteit OOH
Het jaar 2024 markeert een mijlpaal voor Global Media & Entertainment en MeMo² waarin tien jaar onderzoek naar de effecten van buitenreclame wordt gevierd. In een serie exclusieve interviews met MarketingTribune leggen beide partijen uit welke trends in (D)OOH zichtbaar zijn en worden.
Rodi West Media neemt exploitatie kranten over van Den Heijer Uitgeverij
Rodi West Media voegt per februari 2024 twee huis-aan-huis kranten toe aan haar Haagse portfolio. Het gaat om de titels De Segbroeker en Het Haagse Hout. Op 14 februari verschijnen de vernieuwde edities voor het eerst.
Mediahuis koopt resterende aandelen Medienhaus Aachen
Mediahuis heeft zopas de resterende 30% van de aandelen in de Duitse uitgever Medienhaus Aachen GmbH verworven. Begin 2022 verwierf de Europese mediagroep al 70% van de aandelen.
MediaLab lanceert samen met ORN nieuw distributieplatform
In samenwerking met ORN (Omroep Reclame Nederland) heeft MediaLab een nieuw distributieplatform ontwikkeld dat als centrale hub voor adverteerders en 13 regionale tv- en radiozenders dient.
Nomineren Nima Marketingprijzen gestart
Vanaf nu is het weer mogelijk nominaties voor de Nima Marketingprijzen in te sturen. De prijzen voor buitengewone marketingprestaties worden uitgereikt tijdens de Nima Marketing Day op 13 juni 2024.
Ad Alliance verlengt vier belangrijke partnerships
Mediasaleshuis Ad Alliance verlengt vier belangrijke partnerships: met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport.
Nationale Vacaturebank lanceert herpositionering met hyperlokale campagne van Happiness Amsterdam
Onlangs lanceerde Nationale Vacaturebank de nieuwe pay-off ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’ en nu de bijbehorende campagne inhakend op het feit dat een ‘baan om de hoek’ steeds belangrijker wordt voor werkenden.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing