Michiel Rotteveel: Apps voor een fijne vakantie
- Media
- 11 jul 2014 @ 18:25
- Link
-
Michiel Rotteveel
Research Director en Partner
MediaTest - OnlineMobileApps
- 11 jul 2014 @ 18:25
- Michiel Rotteveel
De markt voor apps lijkt langzaam te verzadigen. Waar je vroeger (lees vorig jaar) bijna dagelijks hoorde over de nieuwste apps, blijft het nu zelfs aan de lunchtafel van MediaTest angstvallig stil op de vraag of er nog goede nieuwe apps zijn.
Een fijn idee voor iemand zoals ik, die op media-gebied altijd bang is om de laatste ontwikkelingen te missen en enorm van vaste patronen houdt. En met de vakantie voor de deur kan ik dus gewoon weer uit de voeten met de apps die zich vorige keer bewezen hebben. Dat is wat mij betreft ook een prima lijstje.
Onmisbaar is uiteraard Tripadvisor, juist deze maand met een nieuwe versie. Hoe kozen we vroeger onze restaurants en hotels? Maar ook GetPacked gaat z’n functie weer vervullen. Handig, zo’n checklist voor je bagage. Het weer blijft altijd een kritische succesfactor en met Weathercube kunnen we onze activiteiten hier in ieder geval goed op afstemmen. Verder is het handig om van allerlei zaken de dichtstbijzijnde te kunnen vinden. Zo hebben we Op Weg (pinautomaten) Wi-fi Finder en niet te vergeten, de ToiletFinder. Voor het begrip van de buitenlandse borden komt Wordlens goed van pas. De Tipulator laten we thuis. De fooi berekenen we zelf wel.
Het geheel overziend klopt het wel. Wat betreft vakantie is er inmiddels voor alles wel een app. De uitdaging zit hem nu in het optimaliseren van deze apps, want op het gebied van gebruiksgemak is er nog het nodige te winnen. Nog steeds zie ik ingewikkelde verborgen menu’s, symbolen waar je juist wel of juist niet op kan tappen. En nog steeds worden advertentiemogelijkheden of juist hinderlijk of juist niet benut. In die zin helpt WeatherCube met een constante stroom aan tips. Als ik eerlijk ben had ik het zonder deze tips ook echt niet begrepen. Het ziet er prachtig uit, maar heel intuïtief is het nog steeds niet.
De app-markt is misschien aan het verzadigen, maar het gebruik van apps neemt volgens mij nog steeds sterk toe. Misschien is de vakantie voor de makers een mooi moment om te bedenken hoe de gebruikerservaring van apps verder kan worden geoptimaliseerd. Een mooi gespreksonderwerp aan de campingbar.
Michiel Rotteveel is directeur onderzoek MediaTest
www.mediatest.nl
-
Michiel Rotteveel
- Werkt bij: MediaTest
- Functie: Research Director en Partner
- Website:http://www.mediatest.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Snapchatters beleven sport als... 18-07-2025
- [onderzoek] 'Verruiming online... 16-07-2025
- De Telegraaf gaat voor directe... 15-07-2025
- Roxy Dekker-docu lanceert For You... 15-07-2025
- Merken vallen voor ‘B&B Vol Liefde’14-07-2025
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers