[column] Top 5-TikTok-trends: komkommers, Tanja-ja en een knaller van een PR-stunt

[column] Top 5-TikTok-trends: komkommers, Tanja-ja en een knaller van een PR-stunt
  • Media
  • 30 aug 2024 @ 15:00
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. TREND: Soms moet je gewoon een hele komkommer eten

In de supermarkt lijkt het de laatste tijd haast onmogelijk om nog een komkommer te bemachtigen. Dat moet haast wel een trend zijn, toch? Helemaal juist, de komkommersalade is het TikTok-recept van het moment. Bij deze trend maak je een komkommersalade onder het mom van ‘soms moet je gewoon een hele komkommer eten’.  Bedenk je eigen komkommerrecept door jouw favoriete ingrediënten toe  te voegen. Film het en gooi het op TikTok. Easy peasy, toch? Werk je bij een voedselbedrijf? Dan is dit dé uitgelezen kans om jullie nieuwe product(en) onder de aandacht te brengen. Naast dat je video viraal zal gaan, zal het supermarktschap van jouw product net zo leeg zijn als die van de komkommers. Win-win dus! Duik snel de keuken in en geniet van jouw zelfgemaakte salade terwijl de likes binnenstromen.



2. TRENDING: Power-Couple

Move over B&B Vol Liefde, er is een nieuw programma in town. Monica Geuze en Valerio Zeno presenteren het nieuwe Videoland-programma genaamd Power-Couple. Hierin verblijven zeven bekende koppels samen in een luxe villa ergens in Nederland en gaan zij de strijd met elkaar aan. Door spannende en confronterende uitdagingen zullen zij erachter komen wie hét ultieme power-couple is en of liefde daadwerkelijk echt alles overwint. Dit wordt natuurlijk één en al chaos, leedvermaak en tranen. Hét perfecte recept voor een nieuwe tv-verslaving en memes dus, want ja, daar ontkom je niet aan tegenwoordig. Houd je TikTok dus goed in de gaten om up-to-date te blijven met de virals of wees een trendsetter en begin zelf een meme met een fragment uit het programma. Want één ding is zeker, aan tenenkrommend, maar hilarisch beeldmateriaal is geen tekort in zo’n programma. Geen Albert &  Joyce die elkaar pappie en mammie noemen, maar een Roy & Michelle die met meme-waardige uitspraken komen om met je merk op in te haken!

 


@videolandnl Monica en Valerio gaan op zoek naar het ultieme Power Couple! 🤩 Wie gaat er volgens jou met de winst naar huis? Power Couple is te zien vanaf 29 augustus. #powercouple ♬ origineel geluid - Videoland

3. SOUND: Ja-Tanja-ja

Deze sound van TikTok legend Pieter Valley leeft onderhand ‘rentfree’ in ons hoofd. ‘Hooooi, ja ik ben Tanja-ja, aangenaam.’ Tanja moet de gezellige en aanwezige dame van middelbare leeftijd voorstellen die je op verschillende plekken tegenkomt. Waarom is dit dan zo grappig denk je misschien? See for yourself! Dit is gewoon echt TikTok-humor. Het draait allemaal om herkenning, want iedereen kent of is weleens een ‘Tanja’ tegengekomen.  En heel eerlijk, vrijwel alles wat Pieter Valley doet is grappig. Plaats deze sound onder jouw video en beeld iemand van je kantoor uit. Wie is nou echt dé Tanja in het bedrijf? Laat jouw creatieve spinsels er vooral flink op los en stap in de viral trein. Bakkers klaar, Tanja-ja maar!


@pietervalley

Bij wie moet Tanja ook langskomen? 😭😭

♬ origineel geluid - Pieter Valley

4. PR-STUNT: Loverboy: emoties uit

Dit is pas écht een marketingstunt!  Acteur en filmmaker Cyriel Guds weet zijn nieuwste bioscoopfilm flink onder de aandacht te brengen met een politie-escort naar de rode loper van Filmtheater Tuschinski in Amsterdam. Wat een baas. De film Loverboy: emoties uit is geschreven, geproduceerd en gespeeld door Cyriel zelf. Het betreft een rauwe misdaadfilm die je meeneemt in de duistere wereld van de mensenhandel in Nederland en hij draait sinds 29 augustus in verschillende bioscopen in Nederland. Met als klap op de vuurpijl een entree waar je u tegen zegt. Soms moet je gewoon echt out of the box denken om je product, dienst of creatie onder de aandacht te brengen. Dat is in dit geval goed gelukt! Laat dit jou ook motiveren om met een vette marketingstunt jouw bedrijf of nieuwste product in de spotlight te zetten. Niks is te gek als het om TikTok gaat!

 


@jonathanbaij @Cyriel Guds deed wat niemand durfde en steeds kreeg hij nee te horen. Vanavond was het zover: zijn film in Bioscooptheater Tuschinski in Amsterdam de film Loverboy Emoties Uit geschreven, geregisseerd en gespeeld door Cyriel Guds. #loverboyemotiesuit ♬ original sound - Jonathan Bye

5. SOUND: You look lonely, I can fix that

De naam van deze sound klinkt misschien verdrietig, maar dat is het zeker niet. Het is juist dé manier voor bedrijven om te laten zien welk product of dienst zij aanbieden en welke we allemaal dus écht nodig hebben. De voice-over komt origineel uit de film Blade Runner 2049 met onder anderen Ryan Gosling en Harrison Ford. Hoewel de film alweer wat ouder is, is de sound daarentegen helemaal van dit moment. Dus trek je collega’s aan de mouw, bedenk een vet concept en laat zien wat we nou écht missen in ons leven! Zet alle nieuwe producten bijvoorbeeld op een rijtje, ga hier tegenover staan en kijk er helemaal overweldigd bij, als kinderen in een snoepwinkel. Zijn jullie eerder op zoek naar nieuw personeel? Zet je lievelings collega’s dan volledig in het zonnetje zodat heel TikTok jaloers wordt en bij jullie wil komen werken. De mogelijkheden zijn eindeloos!

 


@elemis_uki anyone wanna come shopping with us?🛍️👀✨ @Selfridges Beauty @Selfridges ♬ orijinal ses - sephoraturkiye

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken