TicketSwap officiële marktplaatspartner van ADE
Ruilsite TicketSwap gaat de komende drie jaar een samenwerking aan met Amsterdam Dance Event. Fans kunnen tickets voor ADE-evenementen kopen en verkopen via TicketSwap. Daarnaast introduceert TicketSwap ter ere van de komende editie van ADE een podcastserie.
Snap benoemt Natascha Chamuleau tot General Manager Nederland
Snap Inc., het moederbedrijf van Snapchat, heeft Natascha Chamuleau benoemd tot de nieuwe General Manager Nederland. Chamuleau zal het Nederlandse team leiden en verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsstrategie, sales, bedrijfsoperatie en -groei.
KNVB start podcastserie 'The Oranje Beat' over OranjeLeeuwinnen
De KNVB start vanaf donderdag 13 juli met de podcastserie 'The Oranje Beat'. Deze serie, bestaande uit vijf afleveringen, biedt luisteraars een exclusieve inkijk in de wereld van de OranjeLeeuwinnen. De podcast is onderdeel van een bredere campagne onder dezelfde naam: #TheOranjeBeat.
Storyboard Agency breidt directie uit met Joost Peper
Influencer marketing bureau Storyboard heeft een nieuwe operationeel directeur: Joost Peper. Peper heeft 20 jaar ervaring in de reclamebranche bij gerenommeerde bedrijven als Fitzroy, Vice en MediaMonks. Als operationeel directeur neemt Peper plaats in de directie naast founder en CEO Martijn de Kemp en wordt partner.
Onderzoek: 62 procent jongeren geeft aan verslaafd te zijn aan social media
Het jaarlijks terugkerende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest neemt het gedrag van Nederlandse jongeren onder de loep. ‘Dat het leven van jongeren zich grotendeels online afspeelt, blijkt niet zonder gevolgen.’
Amazon.nl start Prime Day met aantal geheime deals
Vandaag begint Amazon’s Prime Day, waarbij Prime-leden 48 uur lang exclusieve toegang krijgen om duizenden deals te scoren. Prime-leden in Nederland maken dit jaar bovendien kans op één van de drie zogenaamde 'Prime Day momenten'.
De zomer van... Martijn Keesmaat
Voor de rubriek ‘De zomer van…’ vroegen we markteer Martijn Keesmaat naar zijn plannen deze zomer. Lees waarom een bepaalde schoen zo onlosmakelijk is verbonden met vakantie voor hem.
AI gewenst bij keuze van passende vakantie
Bijna twee derde van de Nederlanders (64 procent) zou willen dat AI hen kan helpen bij hun reisvoorbereidingen - onder 25-34-jarigen is dat zelfs 81 procent. Dit blijkt uit vers onderzoek van Zendesk.
[column] De impact van Apples VR-headset op de detailhandel en 5 essentiële factoren
Dominik Angerer, CEO en mede-oprichter van het headless CMS Storyblok, over het potentieel van Apple's VR-headset om een nieuw tijdperk van 'immersive detailhandel' te ontketenen.
[column] Waarom merk en vertrouwen zo belangrijk zijn juist bij digitale zorg
Het opbouwen van een sterk merk en vertrouwen wordt steeds belangrijker, juist ook bij digitale zorg. Want digitale services in de zorg zijn niet meer weg te denken, sterker nog: ze zijn cruciaal om de zorg toegankelijk te houden. Behalve dat een digitale dienst makkelijk, veilig en stabiel moet zijn, is het opbouwen van een sterk en betrouwbaar merk ook essentieel voor het succes van een digitale dienst, stelt marketeer Erica Bouma-Gelle van BeterDichtbij.
TikTok contentpartner Tomorrowland 2023
TikTok wordt een officiële contentpartner van Tomorrowland. Het platform zorgt voor live-uitzendingen van headline optredens vanaf de Main Stage, behind-the-scenes & video on-demand content van artiesten en makers die exclusieve content vastleggen.
Influencers kunnen cyberpesten tegengaan
Cyberpesten of online pesten is een probleem dat vooral kinderen en jongeren treft. Onderzoekers van de Tilburg University willen sociale media influencers inzetten om cyberpesten tegen te gaan. Influencers hebben het potentieel om succesvol antipestboodschappen te verspreiden onder hun jonge volgers.
‘Threads’ van Meta moet nieuwe concurrent Twitter worden
Naar verluidt lanceert Meta, het moederbedrijf van onder meer Facebook, Instagram en WhatsApp, op 6 juli Threads, een app die moet concurreren met Twitter. Dat blijkt uit een vermelding in de Apple App Store.
[beeldverslag] Merk toont spierballen: Grand opening nieuwe Booking.com HQ
Booking.com viert de officiële opening van haar nieuwe Campus in het centrum van Amsterdam. De nieuwe Campus -met een totale oppervlakte van 65.000 m2 en gelegen aan het einde van het Oosterdokseiland- is nu de thuisbasis van zo'n 6.500 werknemers. MarketingTribune kreeg een voorproefje.
[column] Hoe merken hypergroei kunnen bereiken met no-code en growth marketing
Het is 2023 en 'digitalisering' is niet langer een keuze voor merken, maar een absolute noodzaak. Tel daarbij het tekort aan IT-specialisten op, de groeiende behoefte aan procesautomatisering en de snelheid waarmee bedrijven industrieën ontwrichten en naam maken - en achterblijven is ineens een serieus risico.
[column] Waarom Apple de woorden AI niet gebruikt
Wie goed let op de presentaties van Apple, zoals recent van de nieuwe Vision Pro, valt op dat bepaalde woorden consequent niet gebruikt worden door het merk. Zoals AI en virtual reality. Daar is een marketingstrategische reden voor, toont deze videoblog.
‘Verbod op ongerichte gokreclame leidt tot 23% minder online gokkers’
Het verbod op ongerichte reclame voor online casino’s en sportweddenschappen, dat op 1 juli 2023 van kracht wordt, zal leiden tot een daling van het aantal nieuwe gokkers met bijna een kwart. Dat stelt de onafhankelijke nieuws- en vergelijkingssite Meneer Casino na onderzoek onder ruim 6.500 Nederlanders.
Booking.com kondigt nieuwe AI Trip Planner aan
Booking.com kondigt zijn nieuwe AI Trip Planner aan. De bètaversie is vanaf nu voor een selecte groep reizigers uit de Verenigde Staten beschikbaar zijn in de app van het online reisplatform, Europa volgt.
Bang & Olufsen lanceert merkcampagne 'See yourself in sound'
Met de nieuwe merkcampagne See yourself in sound wil Bang & Olufsen samen met agency Hello Monday/Dept invulling geven aan de nieuwe merkrichting van het audiomerk door de muzieksmaak van luisteraars tot leven te wekken in de vorm van interactieve avatars.
ClickValue en Exatom gaan partnership aan
Conversie-optimalisatie bureau ClickValue gaat samenwerken met Exatom, de Belgische leverancier van een cookieless SaaS platform voor het analyseren en optimaliseren van website formulieren waarmee de online conversie en customer experiences verbeterd kunnen worden.
Online bereik sportnieuws groeit verder
Het aantal personen dat in mei 2023 online sportnieuws heeft bekeken is met 23% gestegen ten opzichte van mei 2021. Dat stelt marktonderzoeksbureau GfK.
AI transformeert hond tot mens en maakt datingprofiel aan
Hondenvoeding- en -verzorgingsmerk Pedigree zet AI in om asielhonden te transformeren tot mensen met bijbehorend datingprofiel. Deze profielen zijn tot eind juni te vinden op bekende datingapps om asielhonden met potentiële nieuwe baasjes te matchen.
Reserveringsplatform TheFork komt met nieuwe merkidentiteit
TheFork, een restaurantreserveringsplatform voor Europa en Australië lanceert wereldwijd een nieuwe merkidentiteit en logo. Met deze nieuwe identiteit wil het platform de impact en de verbinding tussen restaurants en gasten vergroten.
Klant kan M line boxspring virtueel in eigen slaapkamer bekijken
M line, dat matrassen en slaapsystemen maakt, introduceert augmented reality aan hun 3D-boxspring configurator. Hiermee kunnen klanten hun gepersonaliseerde boxspring virtueel plaatsen in hun eigen slaapkamer.
[column] Happy people make a great world
Op 20 maart 2023 kwam het World Happiness Report van de Verenigde Naties uit. Nederland is met een 5e plaats één van de gelukkigste landen ter wereld en we geven ons leven gemiddeld een 7,4. Tegelijkertijd lijkt de onvrede van veel Nederlanders groot. Wat kunnen we daarmee als marketeers?
Beste Folder Awards 2023: Dirk, Hema en Aldi bekroond
De papieren folder én de online folder van Dirk zijn bekroond tot overallwinnaars van de consumentenverkiezing ‘Beste Folder Awards’ 2023. Voor het eerst zijn er dit jaar ook vakprijzen vergeven. Deze prijzen werden aan Hema en Aldi toegekend.
Knab zet in op zzp-ers als nieuwe klanten
Zzp-ers spelen de hoofdrol in de nieuwe online campagne van Knab, die in de week van 19 juni is gestart. Knab ontwikkelde de campagne samen met Lijm Amsterdam. Het creatieve bureau is verantwoordelijk voor concept en productie.
Tinder werkt samen met Centrum Seksueel Geweld aan veiligheid leden
Tinder werkt samen met het Centrum Seksueel Geweld (CSG) om de veiligheid van Nederlandse Tinder-leden te waarborgen slachtoffers van seksueel geweld te ondersteunen. Als onderdeel van de samenwerking start Tinder een educatieve campagne die van 21 juni tot 31 december in-app zichtbaar is voor alle Tinder-leden in Nederland.
[column] Marketing Affairs 5: Relatieproblemen
In zijn maandelijkse column ‘Marketing Affairs’ houdt Julian Stevense van Brandgurus marketeers een spiegel voor en omschrijft hij de problemen waar marketeers vaak tegenaan lopen. Vandaag deel 5: Relatieproblemen.
Inschrijving Effie Awards 2023 geopend
Vanaf 20 juni is het mogelijk om cases in te zenden voor de Effie Awards, de meest prestigieuze vakprijs voor de marketing- en reclamebranche.
[column] What's next in digital 2: Tijd om af te kicken van je leadverslaving
B2B-bedrijven gedragen zich als ware junkies, hunkerend naar de adrenalinekick van de ‘Marketing Qualified Leads’. Een whitepaper, ooit beschouwd als de silver bullet van de B2B-marketeer, vormt nu een wankel fundament voor je lead nurture-strategie.
Campagne ‘Jouw basis, jouw beurs’ presenteert nieuwe studiebeurzen
De campagne 'Jouw basis, jouw beurs' stimuleert hbo- en universiteitsstudenten de basisbeurs tijdig aan te vragen. Het is de eerste campagne onder de nieuwe raamovereenkomst tussen creatief bureau Havas Lemz, gedragsbureau Duwtje en de Rijksoverheid.
[column] Art of positioning 8: Waarachtigheid
Kent u het verhaal van Koning Ahab? Bijbelkenners onder ons waarschijnlijk wel, maar de meesten van u misschien niet. Om eerlijk te zijn, ik kende het verhaal ook niet tot stadspredikant Tim Vreugdenhil mij het vertelde in het kader van ons nieuwe project Soul (zie kader).
Sportmerk Hoka lanceert 'Murmuration'-campagne
Sportmerk Hoka heeft een wereldwijde ‘Murmuration’- (zwerm) campagne gelanceerd. De campagne, die voortbouwt op het vorig jaar gelanceerde merkplatform Fly human fly, wordt verspreid via Hoka’s eigen mediakanalen, OOH en CTV, en via social media als Meta, Snapchat en TikTok.
[Live from Salesforce Connections Chicago] 'Iedereen moet een AI-bedrijf worden'
Op de Salesforce Connections in Chicago staat generatieve AI onvermijdelijk bovenaan de agenda, bemerkt BBP Media gezant Kel Koenen. 'Sterker nog, volgens topvrouw Sarah Franklin moet iedere onderneming een AI-bedrijf worden.'
Mojo's nieuwe website richt de spotlights op hun events
Eventorganisator Mojo heeft Dept een nieuw ‘digitaal podium’ laten ontwikkelen dat de events extra moet belichten. Het bureau zorgde voor strategie, design en development van de hernieuwde website.
[onderzoek] Retailorganisaties zien toename online verkoopplatformen als gevaar voor de sector
De meerderheid (58%) van de (mede)beslissers in retailorganisaties ziet de toename van het aantal online verkoopplatformen zoals Bol.com, Wehkamp en Amazon als gevaar voor de retailsector. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Microsoft Dynamics 365 expert Conclusion MBS onder ruim 250 (mede)beslissers op het gebied van marketing, sales, ICT, inkoop en/of logistiek bij retailorganisaties.
Ahold Delhaize haalt half miljard uit retailmedia
Retailconcern Ahold Delhaize haalt momenteel ongeveer een half miljard euro op aan reclame-inkomsten uit retailmedia, vertelt topman Frans Muller aan persbureau Reuters. Dit zijn de vijf trends in retailmedia.
Clementoni en #spon zetten in op Influencer Marketing
Clementoni, wereldwijd producent van educatief speelgoed en spellen, gaat samenwerken met #spon Influencer Marketing. Tijdens deze samenwerking zet #spon verschillende ambassadeurs in om de diverse producten van Clementoni gedurende het najaar bekendheid te geven.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing