Netprofiler lanceert eerste Nederlandse podcast over marketplaces
Digital agency Netprofiler lanceert ‘Marketplaces de Podcast’; de eerste Nederlandse podcastserie over marketplaces als Bol.com en Amazon. Initiatiefnemers zijn Lucas Bassa en Joost Legebeke, beide Lead Consultant Marketplaces bij Netprofiler
Coca-Cola introduceert nieuwe limited-edition in co-creatie met AI
Coca-Cola lanceert wereldwijd Coca-Cola 3000, een limited-edition smaakvariant van Coca-Cola Zero Sugar binnen het Coke Creations platform. Coca-Cola 3000 Zero Sugar is de eerste futuristische smaak, die mede door menselijke als kunstmatige intelligentie (AI) is gecreëerd.
Rabobank presenteert Rabo Identity Services op Money 20/20
Voor Rabobank ontwikkelde VI Company een KYC-onboardingtool die het proces van Rabo Identity Services laat zien. De tool is volgens VUI ideaal voor bedrijven die wettelijk verplicht zijn om de identiteit van gebruikers vast te stellen.
Albert Heijn meest succesvolle soundlogo van Nederland
Tijdens de eerste editie van de Nederlandse Sound Logo Top-30 viel de jingle van Albert Heijn in de prijzen. Douwe Egberts en Kruidvat bekleden de 2e en 3e positie. De gehele ranglijst bevat 30 in Nederland gebruikte merkgeluiden en is een initiatief van sonic branding agency Tambr en neuromarketingbureau Unravel.
[column] Branding is bullshit
Het kan je niet ontgaan zijn: Nederland is een nieuw telecommerk rijker. De jongeling heet Odido en is het resultaat van het samengaan van T-Mobile en Tele2.
Inspirerende 40 2023: Too Good To Go houdt stand op het hoogste podium
Zojuist werd tijdens 'Impact on the beach' de nieuwe ranglijst van de 'Inspirerende 40' bekend gemaakt. Voor de 5e keer werd voedselverspillingsplatform Too Good to Go nummer 1. Verrassend is dat ASML binnenkomt op nummer 2.
Onderzoek: 'Nederlander blijft trouw aan fysieke supermarkt'
Uit het Adyen Retail Report blijkt dat Nederlanders kleding, meubels en multimedia steeds vaker online kopen, maar dat de fysieke supermarkt stand houdt.
DOSSIER RETAILMEDIA Deli Bom van MediaMarkt
MediaMarkt was er als omnichannel retailer al snel bij om met het concept retailmedia aan de slag te gaan. Het grote voordeel van MediaMarkt is dat het zowel over ervaring met retailmedia in de fysieke winkels beschikt als online. In gesprek met Deli Bom, Head of Retail Media & Trade Marketing bij MediaMarkt Benelux.
Snapchat deelt nieuwe cijfers waaruit blijkt dat de Nederlandse community groeit
Snapchat komt met cijfers waaruit blijkt dat de Nederlandse Snapchat-community groot, groeiend en enthousiast is. Snapchat heeft maandelijks vijf miljoen actieve gebruikers in Nederland en men opent de app 40 keer per dag.
[GPCM 2023] De jury staat in de startblokken...nog 1 dag om in te schrijven en nog 3 dagen om je case in te sturen!
Zend in en geef het werk waar je trots op bent het platform dat het verdient! 31 oktober 2023 worden de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt en daar wil je bij zijn. De deadline voor inschrijven is 13 september 2023 en voor het daadwerkelijk inzenden van de case(s) is 15 september 2023, De jury van 2023 bestaat uit enthousiaste en ervaren professionals uit allerlei sectoren van het vak en staat in de startblokken.
Startpagina.nl bestaat een kwart eeuw
'Tromgeroffel, feesthoedjes opgezet en toeters in de aanslag. 15 september 2023 viert Startpagina.nl haar 25e verjaardag', aldus de oprichter. Wat ooit begon als een soort 'afstandsbediening' voor het internet, heeft zich ontpopt tot een digitale hotspot waar het bruist van activiteit.
De zomer van... Mary Hoogerbrugge van De Positioneerders
Mary Hoogerbrugge, in april 2023 nog tot eerste vrouwelijke VIA Legend uitgeroepen wegens haar voorzitterschap van de Effie Stuurgroep en Swocc, deelt haar vakantie-avonturen en vertelt wat er voor haar en haar bureau De Positioneerders in het vat zit de komende tijd. 'Merkonderzoek verdient meer aandacht.'
113 Zelfmoordpreventie herdenkt World Suicide Prevention Day met documentaire en speciale song
In het kader van ‘World Suicide Prevention Day’ is 113 Zelfmoordpreventie een samenwerking aangegaan met voormalig The Voice of Holland-winnaar Dani van Velthoven.
Full Circle Clothing focust op circulaire levenscycli personeelskleding
Nederlandse start-up Full Circle Clothing brengt een nieuwe vorm van verduurzaming naar de fashionindustrie. Door middel van technologie biedt het organisaties realtime inzicht in de circulaire levenscyclus van personeelskleding.
[branded content] Stap voor stap naar een gepersonaliseerde klantreis
Modebewust Nederland weet online vaak de meest trendy kleding en accessoires te vinden. Termeer Groep draagt daar graag aan bij met de merken Sacha, Manfield en Sissy-Boy. Nu websites niet langer kunnen leunen op third-party data, is het lastiger om de klant een gepersonaliseerde marketing ervaring aan te bieden.
Jurylid GPCM Annika Visser: 'Ik ga steeds meer terug naar fysieke tijdschriften'
Annika Visser is al ruim veertien jaar werkzaam in het marketing- en communicatievak als interim manager onder de naam Buro Marktzicht. Daarnaast is zij jurylid van de Grand Prix Content Marketing in de categorie Bekroningen Creatie. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.
Digital agency Endeavour wint Beurs van Berlage
Digital agency Endeavour gaat na een succesvolle pitch een langdurige samenwerking aan met de Beurs van Berlage. Het betreft een driejarige samenwerking waarbij Endeavour strategisch en uitvoerend de Beurs van Berlage internationaal verder op de kaart gaat zetten.
T-Mobile Nederland wordt Odido
Met een nieuwe positionering en een productaanbod gaat T-Mobile Nederland vanaf vandaag, 5 september 2023, verder onder de naam Odido.
[column] Poppenkast
Dat marketing en reclame vaak één grote poppenkast is, bewijst de wederopstanding van Barbie maar weer eens. Het is nu al de marketingsensatie van het jaar en kan zo het Marketingfacts Jaarboek in als een iconische kneiter. Het editorial uit MarketingTribune 11/12.
Nationale Marketing Benchmark: Aantonen marketing performance voor veel marketeers uitdaging
Het meten en voorspellen van marketingperformance is veel complexer dan het implementeren van een tooltje of een dashboard, stellen Sven Meijer van Objective Platform en Folkje Berends van SRM Opleidingen & Trainingen.
Onderzoek Salesforce: 'Nederlandse consument wil weten of hij met een persoon of een AI in gesprek is'
Uit het jaarlijkse Connected Customer-onderzoek van Salesforce blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders de ontwikkelingen op het gebied van AI ‘met een enigszins ongerust en bezorgd gevoel’ volgt. Dit in tegenstelling tot andere landen waar de nieuwsgierigheid overheerst, aldus Salesforce.
Radio Joe gaat landelijk met hits uit jaren '70, '80 en '90
Vandaag, 1 september 2023, lanceert DPG Media de nieuwe radiozender Joe met hits uit de jaren 70, 80 en 90. Tijdens de opstartfase presenteren verschillende Qmusic-DJ’s tijdelijk op de zender, waarbij de focus op muziek ligt. Joe is landelijk te ontvangen via FM, DAB+ en online.
[marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
In deel 182 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Alessandro van de Loo, telg uit de familie die leisuremerk 'Vacanze col Cuore' in de markt zet. 'Wij zijn een startup met 45 jaar glamping ervaring en gaan nu van startup naar structuur.' In december 2023 opent hun eerste Glamping Boutique in centrum Amsterdam.
Footy schudt slapende voetballers wakker in digital first-campagne
Voetbalcompetitie Footy heeft in samenwerking met 180 Amsterdam een digital-first merkcampagne ontwikkeld, gericht op stadse professionals en studenten die hun passie voor voetbal willen herontdekken. De campagne benadrukt hoe Footy een flexibele manier van voetbal aanbiedt voor alle voetballiefhebbers, ondanks hun drukke leven.
GRAND PRIX CONTENT MARKETING 2023 De jury stelt zich voor...
Dinsdag 31 oktober 2023 worden de Grand Prix Content Marketing-awards uitgereikt. De deadline voor inzenden van cases is 13 september 2023. De jury van 2023 bestaat uit enthousiaste en ervaren professionals uit allerlei sectoren van het vak.
Techsite Want versterkt zich met Apple-platform One More Thing
Mediahuis Nederland breidt vanaf 1 september 2023 techwebsite 'Want' uit met Apple-platform One More Thing. De techsite die zich nu al richt op innovatie, gadgets en wetenschap, biedt voortaan ook snelle en complete berichtgeving over de producten van Apple.
Politie lanceert campagne preventie cybercrime
In de campagne ‘Jij kiest.’ richt de politie zich specifiek op de preventie van cybercrime bij jongeren tussen de 18 en 25 jaar. Creatief bureau Mix en productiemaatschappij Big Shots slaan hiervoor de handen ineen.
Jurylid GPCM Thijs Jaski van Yune: 'Pak de kans om met jouw case de toekomst van ons vak te schetsen'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Aan het woord Thijs Jaski, Managing Director van video- en contentmarketingbureau Yune: ‘Content wordt, mede door platformen als TikTok, rauwer, ongepolijster, wellicht zelfs zuiverder en eerlijker.’ Thijs jureert de categorie Bekroningen Creatie.
House of Covebo lanceert platform voor zzp'en in bouw en techniek
Arbeidsbemiddelaar House of Covebo lanceert Aanpakkers.nl, een online platform dat zzp’ers in de bouw en techniek koppelt aan klussen. Het merk is ontwikkeld door agency Prosper & Bloom, de digitale dienstverlening door Freshheads.
Macaw doet social media voor GWM Ora EV's
Digitale dienstverlener Macaw is aangesteld als socialmediabureau door de Duitse importeur van het elektrische automerk GWM Ora. Het bureau uit Hoofddorp verzorgt de socialmediacommunicatie voor de marktintroductie van de compacte elektrische auto ‘Ora Funky Cat’ op de Duitse markt.
De zomer van... Marijn Peters van Natwerk
Marijn Peters, Creatief Directeur bij Natwerk én oprichter van duurzaam botenmerk Craftmanship. Hij is zó gek op varen dat hij, samen met zijn vriendin, zijn ideale boot heeft ontworpen en gebouwd.
Crisp lanceert eerste inhouse geproduceerde tv-commercial
Online supermarkt Crisp lanceert zijn eerste inhouse geproduceerde tv-commercial: ‘Zie dat je supermarkt maar eens doen.’
[onderzoek] 'Veel organisaties moeten hun wervingsbeleid herzien'
Uit onderzoek van Tilburg University en Rendement Uitgeverij naar de werving-en-selectiepraktijken in Nederland blijkt een aanzienlijk deel van de organisaties in het werving-en-selectietraject te kijken naar discriminatiegevoelige persoonskenmerken in het cv. Als de Wet toezicht gelijke kansen bij werving en selectie in werking treedt, zullen veel organisaties hun wervingsbeleid moeten herzien. Daarnaast checkt ruim 25% de socialmediaprofielen van kandidaten.
Jurylid GPCM Marieke Heesakkers: 'Je hoeft geen grote organisatie met mega budget te zijn om goede content te maken'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing staan in de startblokken klaar om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Marieke Heesakkers, eigenaar Mens en Merk en Beste Brabantse Marketeer 2021, jureert de categorie Bekroningen Distributie.
Het leven is goed volgens LG
LG Electronics is een wereldwijde campagne gestart om haar visuele identiteit te verjongen en een dynamische uitstraling te geven. De pay-off van de campagne is ‘Life’s Good’.
GPCM-jurylid Yvonne van Bokhoven: ‘Video niet meer weg te denken uit content marketing’
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september a.s. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we een aantal juryleden aan het woord. Hier is Yvonne van Bokhoven, EVP Europe & APAC bij Team Lewis en jurylid bij de Awards in de categorie B2B & B2E.
Deborah Schüssel van Nima: 'Alleen al in september barst Nima van nieuwigheden uit zijn voegen'
Deborah Schüssel is Manager Marketing & Members bij branchevereniging Nima. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Frustratie? Als iets dat misleiding is, marketing wordt genoemd.’
Ricciardo racet over Amsterdamse grachten met Formule 1-auto
Tussen de rondvaartboten konden voorbijgangers op 24 augustus een opmerkelijk vervoermiddel op de Amsterdamse grachten zien: Daniel Ricciardo in zijn voormalige Formule 1-auto. Met de boottocht werd de online veiling 'A Decade of Daniel' van Scuderia AlphaTauri op veilingsite Catawiki onthuld.
Kunstmuseum Den Haag en Dept lanceren digitale campagne rond Escher
Het Kunstmuseum Den Haag wil in de zomer extra aandacht rondom de Escher-tentoonstelling genereren. Aanleiding is het jubileumjaar waarin de Nederlandse kunstenaar 125 jaar zou zijn geworden. Dept maakte voor deze campagne het mediaplan en de campagnematerialen.
[onderzoek] Minder Nederlanders volgden online opleiding in 2023 en LOI bekendste aanbieder
Het aantal Nederlanders dat een online opleiding volgde daalde van 3,6 miljoen in 2021 naar 3,1 miljoen in 2023 en van de aanbieders van online opleidingen is LOI de bekendste. Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope.
Klarna realiseert 14% groei in Europa
AI-betaaldienst en shopping assistent Klarna heeft in het tweede kwartaal van 2023 groei gerealiseerd in Europa. In vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden is de totale waarde van de verkochte producten (GMV) die met Klarna zijn betaald met 14% toegenomen.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing