Ajax, VARA en ANWB winnen Online Engagement Awards

Ajax, VARA en ANWB winnen Online Engagement Awards
  • Online
  • 1 nov 2013 @ 10:48
  • 24600 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-marketing

Ajax (in de categorie Campaign), ANWB (Innovation) en VARA (Strategy) zijn de winnaars van de Online Engagement Awards. De awards, die jaarlijks worden uitgereikt tijdens het online marketing event GX Connect, worden toegewezen aan bedrijven die hun online kanalen afstemmen op de persoonlijke voorkeuren van klanten.

Ajax: Campaign
Hans Willems, CMO van GX Software, reikte de eerste award gisteren uit aan Ajax. In augustus zette Ajax een zeer succesvolle campagne uit voor de verkoop van Champions League-kaarten. Nog nooit verkocht Ajax zoveel kaarten online. De sleutel tot het succes? In de eerste plaats ontvingen alle clubpashouders en eerdere Champions League-kaartkopers een gepersonaliseerde mail. Maar belangrijker nog: kaartkopers kregen een Facebook-bericht van Ajax-coach Frank de Boer op hun timeline. Op elke post werd 4 tot 6 keer geklikt. Daarmee heeft Ajax laten zien dat sociale media ook inkomsten kunnen genereren.

VARA: Strategie
VARA werd beloond voor haar succesvolle online strategie, die als doel had om haar offline merken online uit te bouwen. Daarmee anticipeerde de VARA op een belangrijke uitdaging: kijkers en luisteraars consumeren tv en radio steeds vaker online dan offline. Een goed voorbeeld van VARA's cross-mediale streven is het dagelijkse tabletglossy DWDD Magazine, dat kijkers voor, tijdens en na de uitzending relevant nieuws biedt. VARA’s online strategie bleek erg succesvol: het merk trekt meer dan 6 miljoen bezoekers per maand en eindigde eind 2012 in de top 10 van grootste spelers in de Nederlandse online markt.

ANWB: Innovation
De laatste award werd uitgereikt aan de ANWB. Zij slaagden er als een van de eersten in om niet-ingelogde websitebezoekers toch te herkennen en van persoonlijk relevante informatie te voorzien. Een voorwaarde daarvoor was wel dat de bezoeker minstens een keer eerder had ingelogd op de site. De klantinformatie die tijdens dit geïdentificeerde bezoek vrijkwam, stelde de ANWB in staat om de website bij een volgend anoniem bezoek te personaliseren, zonder daarbij privacygevoelige informatie te gebruiken.


 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken