'Man shopt meer online onder werktijd dan vrouw'

'Man shopt meer online onder werktijd dan vrouw'
  • Online
  • 14 nov 2013 @ 11:21
  • 21981 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

‘Mannen shoppen twee keer zo vaak online onder werktijd als vrouwen en de meerderheid van de vrouwelijke werknemers vindt het dan ook ongepast en vervelend als hun collega onder werktijd shopt, terwijl mannen hier minder problemen mee hebben’, zo blijkt volgens het persbericht uit een onderzoek vanKortingscode.nl onder 1.047 online shoppers.

‘Het lijkt erop dat vrouwen een groter plichtsbesef hebben en zich niet prettig voelen bij het online shoppen in de tijd van de baas’, zegt Jelle van der Bij van Kortingscode.nl in het persbericht. ‘Vaak wordt online shoppen geassocieerd met het kopen van kleding, vooral door vrouwen. Er wordt minder snel gedacht aan elektronica, gadgets, gereedschap, eten en reizen. Dit zijn producten die juist door mannen worden aangeschaft.’

Moraal
Het online shoppen onder werktijd is vooral onder jongeren populair. Bijna de helft van de ondervraagde jongeren zegt zich weleens online te oriënteren en/of een product te kopen onder werktijd. Naarmate de leeftijd oploopt, wordt er minder geshopt. Van de veertigers shopt slechts een kwart online tijdens werktijd. Van der Bij: ‘Onder jongeren wordt het vaker als normaal gezien om onder werktijd op zoek te gaan naar producten. Onder ouderen heerst een ander moraal. De helft van de ondervraagden vindt online shoppen op het werk ongepast. Van de jongeren is slechts een derde het hiermee eens.’

Bezorging
Wanneer je kijkt naar de bezorging van online aankopen, heeft een tiende van de online shoppers zijn aankoop weleens op zijn werkplek laten bezorgen. Vooral onder jongeren is dit populair, terwijl oudere shoppers de bestelling het liefst thuis laten bezorgen.
 

Size: 269.5K bytes Modified: 14 November 2013, 11:26
Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Meest gelezen


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken