Omzet Coolblue groeit 48 procent ten opzichte van 2012

Omzet Coolblue groeit 48 procent ten opzichte van 2012
  • Online
  • 9 jan 2014 @ 09:25
  • 19489 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • E-commerce

‘De groei van Coolblue overtrof in 2013 de eigen verwachtingen’, aldus het persbericht. De Webwinkel van het Jaar boekte 248 miljoen omzet. Dit is 48 procent groei ten opzichte van 2012 toen het bedrijf 168 miljoen euro omzet maakte.

Coolblue denkt zelf dat de stijging met name komt door mond-tot-mondreclame van tevreden klanten. De retailer investeerde verder in bestaande en nieuwe fysieke winkels en er kwamen 175 nieuwe banen bij wat het totaal brengt op 600 werknemers.

Drie fysieke winkels en 98 online shops
Coolblue opende drie fysieke winkels in Amsterdam, Utrecht en Lochristi in België. Daarnaast gingen 98 webshops live, onder meer in de productcategorieën sport en outdoor. De webshops kregen bovendien een responsive design, dat de mobiele verkoop moet stimuleren. Verder werd de winkel in Eindhoven gemoderniseerd en verhuisde de winkel in Rotterdam naar een groter onderkomen.

Maandagbezorging en nieuw groot magazijn
Als eerste webwinkel van Nederland, bezorgt het bedrijf nu pakketjes op maandag. Om deze innovatie mede mogelijk te maken, werd het bestaande magazijn in Capelle aan den IJssel aangevuld met een nieuw 13.000 m2 groot magazijn in Tilburg.

Prognose 2014: ruim 300 miljoen
Pieter Zwart, directeur en oprichter, verwacht dit jaar meer dan 300 miljoen omzet. ‘Met tevreden klanten alleen zijn wij niet tevreden’, stelt Zwart in het persbericht. ‘Wij gaan voor de glimlach, hun mondhoekje moet omhoog gaan. Want pas dan vertellen klanten over ons. En dankzij die mond-tot-mondreclame kent een groot deel van Nederland en België inmiddels het merk Coolblue.’

Grootste uitdaging: honderd softwareontwikkelaars vinden
Zwart blijft kansen zien: ‘Ons concept is heel schaalbaar. De grootste uitdaging? Genoeg softwareontwikkelaars vinden. We zoeken er minimaal honderd.’ Eind 2013 is Coolblue gestart met een wervingscampagne, in binnen- en buitenland. De nieuwe developers gaan werken aan vele kleine en grote softwareverbeteringen. Zwart: ‘We hebben letterlijk duizenden ideeën liggen. Als we daarvan ook maar een deel kunnen bouwen, gaan we nog harder groeien dan we nu al doen.’
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken