Delta Lloyd lanceert zeilgame

Delta Lloyd lanceert zeilgame
  • Online
  • 13 jun 2014 @ 13:59
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • MobileApps

De zeilgame ‘De Optimist' is vanaf 12 juni voor smart phones en tablets beschikbaar. De speler moet zeilend stormen trotseren, walvissen ontwijken en draaikolken vermijden. De game is ontwikkeld door TBWA\NEBOKO en bouwt voort op de eerder voor Delta Lloyd gemaakte televisiecommercial.

De game is gebaseerd op de televisiecommercial van Delta Lloyd waarin een jongetje met zijn zeilbootje (een Optimist) het avontuur tegemoet gaat. Zijn voorbereiding, kennis en inzicht helpen hem de obstakels op zijn reis te overwinnen. De zeereis is een metafoor voor je financiële leven, waarin Delta Lloyd kan helpen alert te reageren op veranderingen. De televisiecommercial en game zijn ontwikkeld door reclamebureau TBWA\NEBOKO.

Door te blazen (iPhone) of op het scherm te tikken (iPhone en andere devices), gaat de boot sneller varen. Maar pas op voor onverwachte gebeurtenissen. Ontwijk boten, walvissen en andere obstakels door je telefoon of tablet te kantelen. De game is al sinds 16 mei exclusief te spelen bij de Optimist on Tour maar nu ook voor iedereen gratis te downloaden in de Appstore of bij Google Play. Tijdens de Optimist on Tour kun je meedingen naar de dagprijs voor de hoogste score van de dag. Pieter Jan Postma, Nederlandse topzeiler en ambassadeur van de Optimist on Tour, was tot afgelopen weekend record recordhouder van de hoogste score met 486 punten. De 10-jarige Elise gaat nu aan de leiding met 496 punten.

Annette Reijersen van Buuren, manager Merk en Sponsoring Delta Lloyd: ‘Delta Lloyd heeft zich niet alleen ten doel gesteld het professionele zeilen in Nederland door zeilsponsoring naar een hoger plan te tillen, maar het zeilen ook onder een groter deel van de bevolking populair te maken. Het creëren van een mobiele zeilgame lag daarmee voor de hand. Met de leukste zeilgame van Nederland als onderdeel van de Optimist on Tour, bouwen we het in 2013 geïntroduceerde communicatieconcept ‘de Optimist' verder uit.’

CEO van TWBA Nederland Simon Neefjes: ‘Delta Lloyd wil haar sponsoractiviteiten breder inzetten en mensen dichterbij het merk brengen. Nadat de Optimist eerder al naar voren kwam in de televisiecommercial, laten we nu het grote publiek zelf met het bootje spelen. Uniek, voor een verzekeraar.’
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken