Nieuwe website Mauritshuis online
- Online
- 4 jun 2014 @ 11:34
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - WebsiteContentKunst & Cultuur
- 4 jun 2014 @ 11:34
- Redactie Online
De nieuwe website van het Mauritshuis is gelanceerd. De afgelopen maanden is samen met webdevelopers Basket Builders uit Amsterdam gewerkt aan het volledig vernieuwde mauritshuis.nl. De website is overzichtelijk en er is veel ruimte voor beeld. De vormgeving is in lijn met de onlangs gelanceerde huisstijl van het Mauritshuis, ontworpen door Studio Dumbar. Mauritshuis.nl vervangt de oude website die sinds 2006 dienst deed.
Met website loopt het museum alvast warm voor de opening van het vernieuwde Mauritshuis op vrijdagmiddag 27 juni door Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander.
Collectie gedigitaliseerd
Door het overzichtelijke navigatiemenu zijn op mauritshuis.nl praktische informatie en het laatste nieuws eenvoudig te vinden. Het Mauritshuis hecht veel waarde aan het delen van de kennis die het museum heeft over de verzameling schilderijen uit de Gouden Eeuw. Op de website valt dan ook veel te ‘ontdekken’ en ‘verdiepen’ over de kunst en de oude meesters, maar ook over de restauratie- en onderzoeksprojecten. Nieuw is dat de hele collectie tot in detail is te raadplegen en te bekijken. Dankzij de BankGiro Loterij is de hele collectie gedigitaliseerd en zijn de schilderijen op groot formaat, full-screen te bewonderen. Door de zoomfunctie is het mogelijk om elke craquelé en pennenstreek in de meesterwerken van heel dichtbij te bestuderen.
Klaar voor de toekomst
Directeur Emilie Gordenker: ‘Het Mauritshuis is met de verbouwing van de afgelopen twee jaar klaar gemaakt voor de toekomst. De nieuwe bezoekersfaciliteiten passen bij een museum van de 21e eeuw. Daar hoort ook een nieuwe website bij. De collectie van het Mauritshuis draait om beeld, om goed kijken naar de schilderijen en daar meer over te weten komen. De mogelijkheid om thuis online tot in detail de oude meesterwerken te bekijken is een fantastische manier om onze collectie te ontsluiten.’
Online kaartverkoop medio juni
Kort voor opening is het mogelijk om online entreetickets te kopen en rondleidingen te reserveren. Op 28 juni ontvangt het Mauritshuis de eerste betalende bezoekers, de avond ervoor is het museum na de openingsceremonie tot middernacht gratis te bezoeken. Op de openingsdatum is de nieuwe webshop ook klaar voor verkoop.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing