HVMP maakt website voor actie Becel, NTFU en Hartstichting

HVMP maakt website voor actie Becel, NTFU en Hartstichting
  • Online
  • 2 jul 2014 @ 12:03
  • 15010 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Website

Samen met de Toerfietsunie en de Hartstichting lanceerde Becel vorige week de landelijke campagne Hartstochten. Met Hartstochten brengt Becel de consument in beweging en ondersteunt het de Hartstichting: voor iedere deelnemer aan een van de honderd fietstochten (Hartstochten) doneert Becel 5 euro aan de Hartstichting. Het Rotterdamse internet- en eventmarketingbureau HVMP ontwierp en bouwde de actiewebsite, leverde ruim tien miljoen unieke actiecodes voor de Becel-verpakkingen en realiseerde de registratietool.

Wie de komende weken een verpakking van Becel uit het winkelschap pakt, is nog maar twee stappen verwijderd van een donatie aan de Hartstichting. Ieder pak Becel is namelijk voorzien van een unieke actiecode waarmee de consument zich op de speciale website www.becel.nl/fietsen kan inschrijven voor één van de honderd fietstochten die Becel in dit kader mede-organiseert. Voor iedere fietser die daarna ook werkelijk meefietst, doneert Becel € 5,- aan de Hartstichting. De inschrijvingen verlopen via de website van de Nederlandse Toerfietsunie (NTFU). De campagne Hartstochten loopt van week 26 tot en met 32 en Becel besteedt er in de komende weken zowel in de landelijke als regionale pers aandacht aan. De laatste Hartstocht wordt eind september gefietst, waarna Becel begin oktober het totaal opgehaalde bedrag groots bekend zal maken.

Rol HVMP
Voor het onlinegedeelte van de landelijke campagne heeft Becel het Rotterdamse internet- en eventmarketingbureau HVMP in de arm genomen. Orfeo Hoeve, Brand Manager Becel bij Unilever, legt uit waarom: ‘Voor deze actie werken we met unieke actiecodes in combinatie met een online registratieproces. In mijn vorige functie bij Google heeft HVMP mij meerdere keren geholpen bij evenementen waarbij we ook met zulke unieke codes werkten. Dat verliep altijd heel goed, dus de keuze voor HVMP was snel gemaakt.’

Als belangrijk voordeel noemt Hoeve het feit dat HVMP de voor- én de achterkant van het onlinegedeelte van de campagne voor zijn rekening kon nemen. ‘HVMP doet meer dan alleen actiecodes aanleveren. De hele campagnewebsite is van hun hand en ze hebben ook het speciale inschrijfformulier plus de koppeling met de website van de NTFU ontwikkeld. Die koppeling was weer nodig omdat de inschrijvingen via de NTFU lopen.’
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken