Zzp'er haalt opdracht steeds vaker online binnen

Zzp'er haalt opdracht steeds vaker online binnen
  • Online
  • 28 jul 2014 @ 10:45
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaZakelijk

Zzp’ers halen hun opdrachten steeds vaker online binnen: bij 50,9% van de opdrachten heeft de zzp’er online het eerste contact gelegd – via digitale netwerken als LinkedIn, een online marktplaats of de website van de opdrachtgever zelf. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer in opdracht van Yacht onder 1.044 zzp’ers in Nederland.

Het onderzoeksresultaat betekent een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen nog slechts voor 20,2% van de opdrachten het eerste contact online werd gelegd. De stijging is vooral te danken aan het succes van digitale netwerken als LinkedIn. ‘Marktplaatsen zijn vaak nog te ingewikkeld. De zzp’er wil snel en eenvoudig toegang tot opdrachten’, aldus directeur Dick Koopman, die vanuit Yacht opdracht gaf voor het onderzoek van de ZZP Barometer.

Mond-tot-mondreclame is met 78,4% nog wel steeds de belangrijkste bron van opdrachten, gevolgd door het zelf benaderen van opdrachtgevers (48,8%) en het fysiek zakelijk netwerk (47,0%). 

Yacht speelt handig in op de bevindingen uit zijn eigen onderzoek. ‘Hier spelen wij op in met de lancering van YachtPlaza, een nieuwe online marktplaats van Yacht waarmee we zzp’ers en opdrachtgevers zonder drempels aan elkaar te koppelen’, zo licht Koopman toe.
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken