Leasemarkt heeft focus op online marketing

Leasemarkt heeft focus op online marketing
  • Online
  • 30 sep 2014 @ 10:22
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertisingCustomer JourneyAffiliate

De leasemarkt focust zich in snel tempo op online marketing. De advertentieomzet op LeaseTrader.nl, het onafhankelijke autoleaseportal, is in het eerste halfjaar van 2014 met 35 procent toegenomen. Cijfers van Google bevestigen dat de inzet op online marketing voor leasemaatschappijen een verstandige stap is. De ondernemer oriënteert zich steeds meer online op een leaseauto.

Het aantal zoekopdrachten naar leaseauto’s steeg in het tweede kwartaal met 7 procent. In november 2013 voorspelde LeaseTrader al aan de hand van marktcijfers dat de leasemaatschappij alleen een toekomst heeft als zij gaat investeren in online marketing. Wilbert Philippo, directeur LeaseTrader: ‘In het grootbedrijf wordt nog steeds flink bezuinigd op leasekosten waardoor leasemaatschappijen zich meer en meer op het MKB richten. Deze bereik je bij uitstek online.’ Zo meldt het persbericht.

Hoge klikkosten
Philippo vindt de kosten om de leaserijder te bereiken we enorm toegenomen. ‘Sinds medio 2012 zijn de kosten per bezoeker (klikkosten) verdrievoudigd. Met adverteren alleen ben je er dus niet. De online campagne moet dan heel slim gericht zijn en precies bij de juiste ondernemers terecht komen.’

Online marketing award
LeaseTrader lanceerde in november 2013 de online marketing award om leasemaatschappijen te stimuleren om na te denken over online marketing. Ook dit jaar gaat de prijs weer worden uitgereikt. In september en oktober zal online marketingbureau InfoTrade, het zusterbedrijf van LeaseTrader, een grondige analyse doen naar de online marketingactiviteiten van leasemaatschappijen. Er wordt gekeken naar hun prestaties in SEA (Search Engine Advertising), SEO (Search engine optimization), Conversie optimalisatie, Website statistieken analyse, Landingspagina optimalisatie en Overige online activiteiten. Eind november maakt LeaseTrader de winnaar bekend van de Online Marketing Award. Dagelijks bezoeken circa 2000 leaserijders en MKB-ers LeaseTrader.nl.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken