Lectorale rede HvA over crossmediale klantbeleving
- Online
- 3 nov 2014 @ 12:21
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - KlantenserviceMultichannelCommunicatie
- 3 nov 2014 @ 12:21
- Redactie Online
Organisaties zetten de laatste tien jaar steeds vaker beleving in bij nieuwe diensten om klanten te verleiden. Harry van Vliet, lector Crossmedia aan de Hogeschool van Amsterdam, legt in zijn Lectorale Rede op 4 november uit hoe mediabedrijven, winkels, musea en festivals deze klantbeleving kunnen vormgeven met allerlei mediakanalen.
Konden organisaties tien jaar geleden nog dezelfde diensten naast elkaar aanbieden, door het grote overaanbod is het nu belangrijker dan ooit om onderscheidend te zijn. Bedrijven, winkels, musea en festivals kiezen daarom steeds vaak voor een uitstraling die de klant moet aanspreken. Winkels als de App Store, Lowlands en het Scheepvaartmuseum geven de bezoeker een bepaalde beleving mee. Beleving wordt steeds belangrijker om klanten te boeien en te binden en om je als winkel, festival of museum te onderscheiden. Zo meldt het persbericht.
Inzet van crossmedia
Hoe benutten organisaties als mediabedrijven, musea, winkels en festivals de nieuwe mogelijkheden van allerlei media(kanalen) voor een betere dienstverlening en een versterking van de klantbeleving? Dat onderzoekt lector Harry van Vliet. Daarbij brengt Van Vliet ook de beleving van het publiek in kaart. Een interessant en relevant onderzoek, legt Van Vliet uit, maar ook complex: ‘Het is als een nummer 1-hit: deze wordt door iedereen herkend, maar van te voren is het lastig te voorspellen wat een hit wordt.’
Service scapes
Harry van Vliet presenteert in zijn rede het onderzoek naar service scapes en business modellen, waarmee professionals in het werkveld meer doordachte en onderbouwde keuzes kunnen maken in hun dienstverlening naar klanten toe. Eerder al ontwikkelde zijn lectoraat het Mediastrategiespel. Op het vorige maand gehouden Museumcongres is een spel gepresenteerd om museumprofessionals te ondersteunen bij de inrichting van een tentoonstelling die een bepaalde beleving moet bewerkstelligen bij bezoekers.
Lectorale Rede
Op dinsdag 4 november 2014 om 16.00 uur spreekt dr. Harry van Vliet, lector Crossmedia, zijn Lectorale Rede uit in de Kohnstammzaal van het Kohnstammhuis aan de Wibautstraat 2-4 te Amsterdam. Meer informatie komt op Twitter en Facebook.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- business modellen
- Scheepvaartmuseum
- service scapes
- Lectorale rede
- App store
- Lowlands
- klantbeleving
- Harry van Vliet
- crossmedia
- HvA
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing