[online start up] Booking for Charity: ‘Voorlopig vooral liefdewerk’

[online start up] Booking for Charity: ‘Voorlopig vooral liefdewerk’
  • Online
  • 4 dec 2014 @ 08:18
  • 18208 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Affiliate

Booking for Charity is een platform voor donaties middels het boeken van vliegtickets en hotelovernachtingen. CheapTickets.nl en Expedia zijn partners van de boekingssite die 90 procent van zijn vergoeding doorgeeft aan geselecteerde goede doelen. Booking for Charity startte op 1 december met een goede doelen-wedstrijd: de B4C Challenge. Acht goede doelen doen mee om elk 2015 euro voor het nieuwe jaar 2015 binnen te halen. Stichting Edukans en Dogs Adoptions Nederland zijn enkele van de deelnemende goede doelen aan de challenge die duurt tot en met 28 februari 2015. MarketingTribune sprak met mede-oprichter Bob Hardus.

Stel jullie even voor...
Het team bestaat uit Laurens Montijn (links), 24 jaar en student Rechten; Frederik Nippel (rechts), 25 jaar, kunstentrepreneur, Bob Hardus (midden), 31 jaar, journalist en computerwelzijnswerker in Nigeria en de bloggers Hugo Nutbey en Kristel Dodde.

Hoe werkt de challenge?
Je komt binnen op bookingforcharity.nl, je kiest jouw goede doel en boekt je vliegticket of hotel en wij geven 90 procent van de vergoeding door. Dat bedrag komt in de pot van het goede doel, zichtbaar als een 'moneymeter' op hun profielpagina's. Wie als eerste 2015 euro heeft verdiend wint de B4C Challenge. Prijs = verdubbeling van dat bedrag!

Jullie zijn dus een affiliate partner van CheapTickets.nl en Expedia maar 90 procent van de winst gaat naar het goede doel en de overige 10 procent wordt gebruikt om het platform te ontwikkelen en te verbeteren...dat klinkt allemaal bijna te mooi om waar te zijn. Verdienen jullie er zelfs ook nog iets aan of is het pure liefhebberij? Zo ja, hoeveel tijd zijn jullie er aan kwijt?
Denk wereldwijd en 10 procent is genoeg om je dromen te volgen: mooie organisaties aan veel geld helpen en het zelf ook niet slecht hebben. Het idee is geboren uit een stichting waar we zelf actief bij zijn - nee, die doet niet mee met de challenge!. Voorlopig vooral liefdewerk, dat klopt.

Hebben jullie nog meer affiliate partners op het oog?
Wij zijn blij met de ‘fly & stay’-modules zoals ze nu zijn. Doel is om een custom platform te bouwen met de beste partner(s). Focus blijft vliegtickets en hotels tegen laagste tarieven én gratis geld voor goede doelen.

Wat doen jullie aan marketing?
Zoveel mogelijk! Facebook, we bloggen, Instagram en de deelnemende goede doelen doen zelf natuurlijk veel. Zij willen de B4C Challenge winnen. Maar we hebben ook banners laten maken en we gaan flyeren. Daarnaast zijn we bezig met een videocampagne. ‘Open your world together’. Die twee handjes in ons logo? Dat willen wij graag in het echt! Mensen die samen hun handen openen voor een betere wereld.

Wil je verder nog iets kwijt?
Help ons mee ons platform te verbeteren. Feedback is welkom. Wij doen alles binnen onze mogelijkheden. Boek je vluchten en hotels bij ons, vertel ons je verhalen. Heb je, of weet je een goed doel? Laat het ons weten!

www.bookingforcharity.nl
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken