Online start up United Wardrobe breidt uit naar België

Online start up United Wardrobe breidt uit naar België
  • Online
  • 17 feb 2015 @ 10:24
  • 13957 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerceSocial media

United Wardrobe is een platform voor het kopen en verkopen van tweedehands mode en het best te vergelijken met een ‘combinatie van Facebook en Marktplaats’. De drie oprichters creëerden een eigen interactief en sociaal platform met ‘the best of both worlds’. Ongeveer een jaar na de lancering in Nederland is United Wardrobe ook in België live gegaan.

In het eerste jaar registreerden 50.000 gebruikers zich voor het platform, werden er meer dan 135.000 producten geplaatst en verwisselden ruim 12.500 producten van eigenaar. Na België heeft de start up Frankrijk op het verlanglijstje staan, aldus Sjuul Berden van United Wardrobe: ‘Parijs is immers een modehoofdstad en een ander voordeel van onze tocht naar het zuiden is de taal. De doelgroep wordt vier keer groter, terwijl we de klantenservice slechts voor één extra taal hoeven in te richten. De website is vertaald in het Frans en we hebben lokale betaalmethoden geïntegreerd. Om internationale transacties te faciliteren is er ook een systeem ontwikkeld om de extra verzendkosten af te handelen.’

Sjuul vervolgt: ‘Om ook in België en Frankrijk voet aan de grond te krijgen zijn we meer open gaan staan voor investeerders. Advertenties op de site zijn nog altijd een duidelijke no-go, een bezoek aan United Wardrobe is een beleving en advertenties zouden daar afbreuk aan doen. Het verdienmodel is gebaseerd op transacties en dat werkt goed voor ons en onze users. We verdienen per order: verkoop je iets voor 30 euro dan maakt United Wardrobe 27 euro naar je over en we vragen 1,99 transactiekosten aan de koper. We verdienen dus op basis van het ‘no cure no pay’-model. Verkoop je niks, dan kost het je ook niks. Door de effectieve online marketing is de acquisitie van een nieuwe user niet duur. Er is dus niet veel marketingbudget nodig om veel nieuwe users te krijgen. United Wardrobe draait steady omzet, maar voor de internationale lancering gaan we toch voor wat extra budgetten.’

De drie oprichters Sjuul Berden (links op de foto), Joep Dohmen (in het midden) en Thijs Verheul (rechts)


www.unitedwardrobe.nl

Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar online@marketingtribune.nl t.a.v. Nanny.

Eerdere artikelen over United Wardrobe:

6/11/2014

4/4/2014


 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken