[online start up] Fitmo.com: ‘De Airbnb voor personal trainers’

[online start up] Fitmo.com: ‘De Airbnb voor personal trainers’
  • Online
  • 31 mrt 2015 @ 15:30
  • 13330 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Apps

Fitmo.com is één van de start ups die zich presenteerden tijdens het ‘Uprise Startup Festival’ in Roest Amsterdam op 26 maart. MarketingTribune sprak met co-founders Dave Roeloffs (ceo) en Steijn Pelle (coo). Zoals de naam al doet vermoeden is Fitmo een fitness-app, maar dan eentje die je in contact brengt met een coach van vlees en bloed of zoals Roeloffs zegt: ‘Fitmo is de Airbnb voor personal trainers’.

Waarin onderscheidt Fitmo zich van al die andere fitness-apps?
Fitmo brengt je in contact met een betaalbare personal trainer, echt contact met een echt mens dus. Een gewone fitness-app is te generalistisch en daar kun je makkelijk tegen liegen. De coach die je via Fitmo kiest, geeft je een schop onder je kont, houdt contact met je via videochat of belt je zelfs.

Hoe werkt het en is het duur?
De iOS-app is gratis te downloaden. Vervolgens geef je aan wat je persoonlijke doelstelling is, bijvoorbeeld ‘Ik wil de marathon van NY lopen’ en daar zoek je je coach bij uit. Fitmo.com is actief in West-Europa en de VS en er zijn 40 trainers wereldwijd, die zelf hun tarief bepalen. Maar in tegenstelling tot de torenhoge tarieven die je normaal gesproken voor een personal trainer betaalt, ben je bij ons voor een paar tientjes per maand klaar. De betaling verloopt makkelijk en veilig via Fitmo. De coach maakt vervolgens het schema en begeleidt je vervolgens gedurende het hele traject, motiveert je maar je geeft je ook een schop onder je kont via een pushbericht, een videochat of zelfs telefonisch. De app verzamelt alle data, ook die van andere apps zoals Runkeeper, en de coach geeft persoonsgebonden advies op basis van die data.

Wat is het verdienmodel?
Wij krijgen 20 procent van de omzet. Fitmo is primair een app die een luxe service toegankelijk voor iedereen maakt en een menselijke dimensie aan wearables geeft. Het idee voor Fitmo werd geboren in Sydney, waar ik logeerde bij een vriend. Die vriend gaf mij die schop onder mijn kont die ik nodig had. Daardoor had ik een onvergetelijke ervaring al hardlopend door Sydney.

Waaruit bestaat jullie marketingmix?
Online marketing zoals Facebook, samenwerkingen met andere merken als Uber en Hello Fresh, referrals en partnerships met bijvoorbeeld Jawbone up (een fitnesstracker die je stappen en slaap monitort).

Is de deelname aan Uprise bevallen?
Het was geweldig de hele scene bij elkaar te zien en we hebben veel andere founders gesproken. De start up scene is volwassen geworden en begint een industrie op zich te worden. Mijn conclusie is dat de ‘klassieke baan’ niet meer bestaat. De banen van nu zijn korte projecten en daarna neem je je skills set mee naar de volgende uitdaging. Een andere opbrengst van het festival zijn de contacten die we gelegd hebben voor onze vacature voor een back end developer in Ruby. Wij zijn dus zeker weer aanwezig op de 2de editie van Uprise.

Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Klik hier voor een sfeerverslag van Uprise Startup Festival in Roest Amsterdam.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken