Ooyala heeft analytics-platform met 360 graden dashboard

Ooyala heeft analytics-platform met 360 graden dashboard
  • Online
  • 10 apr 2015 @ 07:05
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Big dataMediaTelevisieVideoContent

Ooyala, specialist in video analytics en dochteronderneming van Telstra, heeft de Ooyala IQ gelanceerd. Ooyala IQ is het eerste analytics-platform met een 360 graden dashboard van videoprestaties en kijkersgedrag, inclusief multidimensionale filtering per device, operationeel systeem, browser en locatie. Hedendaagse video wordt via een breed scala aan devices gedistribueerd en zijn plaats- en tijdonafhankelijk. Bedrijven dienen zich aan deze nieuwe marktomstandigheden aan te passen en dit vergt meer inzicht in data afkomstig van devices, content en advertenties.

Ooyala IQ maximaliseert opbrengsten uit video, door real-time inzichten te leveren. Hierdoor kunnen bedrijven hun doelgroep beter bereiken én begrijpen. Momenteel testen een aantal bekende televisieproducenten en uitgevers het beta-versie, waaronder Sky Sports en Telegraph Media Group. Zo meldt het persbericht.

Videostreams
Ooyala IQ biedt gebruikers voorspellende inzichten, brengt in kaart hoe verschillende videostreams presteren en optimaliseert de manier van adverteren, contentpublicatie en distributie. Het dashboard heeft geen handmatige aanpassingen nodig en is direct klaar voor gebruik. Ooyala IQ is ontworpen met een open framework en biedt de mogelijkheid tot het integreren van bedrijf kritische datatypen van Ooyala en derden. Deze data kan worden gebruikt om prestaties, engagement en omzet te verhogen en omvat bijvoorbeeld metrics omtrent het aantal weergaven en de kwaliteit van de videostreams.

Realtime analytics
Jay Fulcher, CEO bij Ooyala: ‘Nu televisie zich over meerdere devices verspreid heeft, moeten realtime analytics gebruikt worden om het aanbod en rendement verder te verbeteren. Dankzij nieuwe soorten analyses kunnen bedrijven hun beslissingen baseren op basis van grote hoeveelheden data. Wij hebben het verzamelen, opslaan en beheren van data over video- en tv-gedrag verder geoptimaliseerd zodat onze klanten hun bedrijfsstrategie en inkomsten verder kunnen verbeteren.’ Ooyala IQ is vanaf begin mei beschikbaar voor geselecteerde klanten en wordt gepresenteerd op National Association of Broadcasters (NAB) van 11 t/m 16 april in Las Vegas.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken