[online start up] DIY-kit voor banners

[online start up] DIY-kit voor banners
  • Online
  • 28 mei 2015 @ 10:01
  • 11541 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Online advertising

Bannerwise is een online tool waarmee ondernemers en marketeers zelf banners kunnen maken. De software van Bannerwise optimaliseert de banners en past ze aan verschillende formaten, mobiele apparaten en advertentieplatformen aan, waardoor adverteerders met minder investering meer bereik en meer omzet kunnen halen. De betaversie is inmiddels live.



Bannerwise is opgericht door Miguel Zamora Lopez (27 en rechts op de foto), Fabio Coduri (31, in het midden) en Joost Kortlever (24 en links op de foto). Miguel gaat als CPO over de voorkant van het product en is de visuele man. Fabio, de CTO, is de Zwitserse ‘genius en techneut met een duizelingwekkende kennis van computer- en mensentalen’. Joost heeft een marketing- en ondernemersachtergrond en houdt zich als CEO bezig met innovatie en bewaakt de visie.

De oorsprong van het ontstaan van Bannerwise ligt in het feit dat Miguel voor diverse internetbureaus heeft gewerkt. Daar maakte hij onder meer banners voor klanten. Zijn frustratie was om snel professionele HTML5-banners te maken. Na marktonderzoek bleek dat ondernemers en marketeers in het MKB twee opties hadden: óf je liet je banners maken door een professional - met de bijbehorende doorlooptijd en kosten - óf je maakte ze zelf met behulp van een van de vele online tools. Joost: ‘Die tools waren echter niet professioneel genoeg of onnodig ingewikkeld. Je kon dus kiezen tussen hoge kosten of “slechte” banners.’

Eén ontwerp, alle formaten
De afgelopen jaren hebben de drie oprichters dus gewerkt aan software die niet alleen gebruiksvriendelijker is, maar ook betere banners moet afleveren. Deze software genereert op basis van één ontwerp volautomatisch een hele reeks andere bannerformaten. Joost: ‘Dat bespaart uren werk en doordat de banners aan ieder formaat aangepast kunnen worden creëer je een groter bereik.’

Iedereen kan het
De drie jonge ondernemers garanderen dat iedereen met hun tool banners kan maken, zonder kennis van code of design. Joost: ‘We leggen ook een bibliotheek aan met kant en klare ontwerpen en een grote selectie afbeeldingen, buttons, gradients en lettertypen.’

Bannerwise richt zich op ondernemers en marketeers in het MKB. Joost: ‘Onze doelgroep zijn bedrijven die geloven in online (marketing). MKB kan veel terrein winnen op dit gebied en Bannerwise wil display advertising toegankelijk maken voor deze bedrijven. Daarnaast richt Bannerwise zich op internetbureaus die professionele HTML5-banners willen maken voor klanten. We zijn in gesprek met een aantal bureaus om hun wensen en behoeften in kaart te brengen om dan een speciaal “agency plan” aan te kunnen bieden.’

Natuurlijk gaat de start up ook aan hun eigen marketing niet voorbij: Joost: ‘Uiteraard gaan we zelf ook veel gebruik maken van online marketing en met name display advertising in de vorm van bannering voor merkbekendheid, zoekresultaten en site traffic. Ook maken we gebruik van seo, social media-advertising en we willen gaan bloggen over trends in de markt, tips en trucs , et cetera. Op dit moment zijn we verder de mogelijkheden aan het bekijken om op beurzen en evenementen te gaan staan en te adverteren op radio.’

Verdienmodel
Bannerwise hanteert een abonnementsmodel. De eerste 14 dagen kun je gratis aan de slag met de tool, daarna betalen gebruikers 29 euro per maand (bètaversie) en kun je onbeperkt banners maken en downloaden. Joost: ‘Over drie maanden gaan wij meerdere abonnementsvormen aanbieden, waarbij klanten ook de mogelijkheid krijgen om een jaarabonnement af te sluiten tegen gereduceerd tarief.’

Facebook
Binnenkort kunnen er ook Facebook-advertenties gemaakt worden met Bannerwise. Joost: ‘En zoals altijd garanderen wij dat de banners goedgekeurd worden en houden wij rekening met de 20% tekst regel (afbeeldingen in advertenties mogen niet meer dan 20% tekst bevatten, inclusief logo's en slogans).’

Kijk hier hoe het werkt.

www.bannerwise.nl

Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.

Eerdere online start ups in deze serie:

21. Ensie.nl

20. Deukweg.nl

19. Yellowbag

18. H5mag

17. Revolve

16. Contany.nl

15. SeoTextTool.com

14. Fitmo.com

13. Nouncy

12. Trakkies

11. FlatTire

10. StuComm

9. Elkeplek.nl

8. Laatsteplekken.nl

7. United Wardrobe breidt uit naar België

6. Joopp

5. Fastrr

4. StartMonday

3. Spencer

2. Booking for Charity

1. United Wardrobe
 
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken