Facebook introduceert Instant Articles

Facebook introduceert Instant Articles
  • Online
  • 16 mei 2015 @ 11:59
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Via Facebook’s Instant Articles kunnen uitgevers interactieve artikelen creëren op Facebook. In zijn blog op Facebook meldt Michael Reckhow, product manager bij Facebook: ‘Nu steeds meer mensen het nieuws mobiel consumeren, willen we de nieuwservaring op Facebook sneller en rijker maken...’

Reckhow: ‘Er worden veel artikelen gedeeld via Facebook, met name via de mobiele app. Het duurt gemiddeld 8 seconden om die verhalen te laden. Instant Articles maakt dit veel sneller en geeft de uitgever controle over de artikelen, de brand experience en de monetize-mogelijkheden. Uitgevers kunnen nu adverteren in hun eigen artikelen bijvoorbeeld.’

De ‘launch partners’ van Facebook voor Instant Articles zijn The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, Spiegel en Bild.

Mark Thompson, president en ceo van The New York Times Company: ‘The New York Times heeft al een belangrijk en groeiend publiek op Facebook. Wij hopen via Instant Articles de Times-gebruikers op Facebook nog verder te zien groeien en hun ervaringen met onze journalistiek te verbeteren en zo engagement te creëren.’

Lees hier het hele blog op Facebook.

Mashable heeft een en ander al geprobeerd en meldt op hun site dat het artikel dan wel in de mobiele app van Facebook staat, maar dat de share button de externe link deelt, dus de directe link naar The Times bijvoorbeeld. Er is ook een gewone Facebook share button.

Mashable vraagt zich echter wel af hoe ‘deze nieuwe manier van uitgeven’ daadwerkelijk ook ten goede komt aan de uitgevers en stelt dat als ‘de 1,4 miljard Facebookers gebruik gaan maken van deze “experience” dit wel eens een ommezwaai zou kunnen zijn in de wereld van digital publishing’.

Lees hier het hele artikel op Mashable.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken