Online start up Fanly haalt 500.000 euro op
- Online
- 2 jun 2015 @ 08:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Klant
- 2 jun 2015 @ 08:00
- Redactie Online
Lokale ondernemers bleken behoefte te hebben aan een alternatief voor kortingsacties en dat is wat de Nederlandse online start up Fanly biedt: een loyaliteitsplatform voor ondernemers en een app voor consumenten. Elke winkel krijgt een eigen loyaliteitsprogramma en met dat digitale spaarprogramma kunnen ondernemers de relatie met hun klanten versterken en consumenten sparen voor kortingen. De startup heeft 500.000,- euro aan funding opgehaald via onder andere Theo Hoeksema (founder Paylogic), Chris Bouwer (founding partner van Adyen) en Dutch Standard en verwacht dit jaar meer investeerders aan te trekken voor de nationale en internationale uitrol van het platform.
Ceo en oprichter van Fanly Jord Cuiper (links op de foto met naast zich partner/coo Bas Jongerius): ‘Fanly wil lokale ondernemers opnieuw verbinden met de lokale consument. Ze hebben elkaar veel te bieden, maar bereiken elkaar steeds minder. Met Fanly kiest de ondernemer ervoor de klantloyaliteit te verhogen, zijn klantenbestand te vergroten en daarmee de omzet structureel te verbeteren. Winkeliers die Fanly willen gebruiken betalen 1 euro per dag.
Hoe werkt het?
De klant meldt zich aan via de Fanly-app en vervolgens wordt hij dankzij beacontechnologie bij elk bezoek automatisch herkend en beloond voor loyaal winkelgedrag. Ook als een winkel of voucher wordt gedeeld met vrienden, krijgt de spaarder hiervoor punten die vervolgens in te wisselen zijn voor verschillende beloningen die de winkelier aanbiedt. Zo worden winkels online en via de app onder de aandacht gebracht bij vrienden en kennissen.
Cuiper: ‘Het sparen en promoten vindt digitaal plaats, terwijl de beleving en beloning in het echt ervaren wordt. Wij hebben daarmee klantenbinding, on- en offline marketing voor de lokale ondernemer simpel en toegankelijk gemaakt. De klant wordt daarmee een fan van de locaties waar hij spaart, met positieve mond tot mond reclame als gevolg.’
Funding
Fanly is een jaar geleden gestart en inmiddels gegroeid naar dertien medewerkers. In het afgelopen jaar heeft Fanly 500.000,- euro aan seedfunding opgehaald en bijna tweehonderd locaties in Amsterdam en Rotterdam aangesloten. Verwacht wordt dat dit het aantal aangesloten locaties eind dit jaar de duizend overschrijdt. Eerstvolgende steden die aangesloten worden zijn Haarlem, Utrecht en Den Bosch.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing