Facebookgebruikers geven merken eerder kans om te communiceren

Facebookgebruikers geven merken eerder kans om te communiceren
  • Online
  • 20 jul 2015 @ 10:51
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Communicatie

Uit onderzoek van Adobe komt naar voren dat de display-advertising strategie van Google minder sterk presteert dan de strategie van Facebook. De veranderingen van Facebook in hun display-advertising verdubbelde de CTR ten opzichte van afgelopen jaar. De veranderingen van Google zorgden ervoor dat er 22 procent minder advertenties werden bekeken en dat de CTR’s met slechts 24 procent stegen. De advertenties op Facebook worden vaak als relevanter gezien.

De omzet per bezoek van Twitter groeit, Facebook en Pinterest kennen grote daling: De omzet per bezoek van Twitter is met 60 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, terwijl de omzet bij Facebook (17 procent) en Pinterest (25 procent) afnam. Reddit kent de grootste groei als het gaat om bezoekers ROI (met 80 procent gestegen), maar heeft nu te maken met negatieve social media backlash door recente gebeurtenissen.

Een belangrijke onderzoeksfocus is de impact van ‘Mobilegeddon’ van Google op de prestaties van advertenties. Mobilegeddon hield in dat Google website met een goede mobiele versie de voorkeur gaf in rankings boven minder geoptimaliseerde sites. Adobe kijkt naar de veranderingen in advertentie-displays op Google en Facebook. Uit het onderzoek blijkt dat Mobilegeddon een grote impact heeft gehad op websites met een matige mobiele versie; een afname van 10 procent in organisch verkeer.

Volgens Tamara Gaffney, onderzoeksleider van het Digital Advertising & Social Intelligence-rapport, geven gebruikers van Facebook merken eerder de kans om te communiceren dan gebruikers van andere kanalen zoals Google. Meer informatie over het rapport is hier te vinden. 
 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken