Modeblog neemt afscheid van zijn bloggers na drastische terugval in bezoekersaantallen

Modeblog neemt afscheid van zijn bloggers na drastische terugval in bezoekersaantallen
  • Online
  • 21 jul 2015 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieVerdienmodellen

Modeblog netwerk creatorsofdesire.com, stopt grotendeels met het uitgeven van modeblogs. De reden is een 'drastische terugval' in het aantal bezoekers van het digitale netwerk. Dat heeft founder van het netwerk Anouk Bos bekendgemaakt.

Bos: ‘Het modeblog landschap is vooral het afgelopen jaar drastisch veranderd. Social media zoals Instagram spelen daar een belangrijke rol in. Outfits worden niet meer op de blogs maar op Instagram geconsumeerd. Het surfen naar een modeblog is daarmee voor de consument minder interessant geworden.’

Bos zag vooral het laatste half jaar een fikse kentering in bezoekersaantallen en nam een drastisch besluit: ‘Door afscheid te nemen van het merendeel van onze blogs zijn wij in staat sturing te pakken met een frisse nieuwe content strategie.’ Naast het besluit afscheid te nemen van bekende blognamen, ontwikkelde Bos samen met webbureau Digital Hipsters en een team van programmeurs, een baanbrekende nieuwe website.

Siegfried Jongsma van Digital Hipsters legt uit: We hebben het standaard blog stramien, zoals we die bij 99% van de blogs en online magazines tegenkomen, losgelaten en zijn gaan kijken naar de behoefte van de lezer. Vanuit daar hebben we een website ontwikkeld die optimaal performed op Ipad en mobile en die de gebruiker letterlijk meeneemt op ontdekkingstocht. Eerst visueel met grote foto blokken, vanuit daar kan de lezer zelf de diepte in gaan. Een nieuwe vorm van online publishing, waar we 300% achter staan.”

De nieuwe content strategie focust zich op korte overzichtelijke artikelen die alle social- en online trending topics onder leading influencers in kaart brengt, op een persoonlijke, humoristische manier verslagen. Daarnaast blijft creatorsofdesire.com online huis van drie bekende influencers: de voor een ELLE stijl award genomineerde Lian Galliard van de blog Fashion Hoax, Paulien Remis van de award winning Belgische mode- en lifestyle blog Polienne en Bos met haar inspiratie blog Anouk Yve.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken