Parkmobile start met klantenservice via WhatsApp
- Online
- 17 aug 2015 @ 19:40
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- AppsKlantenserviceMobile
- 17 aug 2015 @ 19:40
- Redactie MarketingTribune
Parkmobile is vanaf vandaag ook actief op WhatsApp. Gebruikers die vragen hebben over de Parkeer App en dienstverlening, kunnen naast bellen, e-mail, Twitter en Facebook ook via de populaire chat-app in contact treden met Parkmobile. Parkmobile is hiermee de eerste in haar branche die WhatsApp gaat inzetten als communicatiemiddel voor klanten.
‘De klanten van Parkmobile maken volop gebruik van de mobiele telefoon om hun parkeertijd te starten en te stoppen. Daarbij: in Nederland zijn ruim 9,5 miljoen gebruikers van WhatsApp. Het is dan ook een logische vervolgstap is onze dienstverlening,’ meent Allard Hansma, marketingmanager bij Parkmobile.
Vernieuwend
Hansma verduidelijkt: ‘Als je als bedrijf zijnde een vernieuwend product op de markt brengt dat gemak hoog in het vaandel heeft, dan is het niet meer dan logisch dat je ook in je dienstverlening vernieuwend wilt zijn. Juist bij ons product is het handig dat klanten bijvoorbeeld een locatie of screenshot met je kunnen delen.’
Tijdens kantooruren
Parkmobile is tijdens kantooruren bereikbaar via WhatsApp. Reageren klanten buiten kantoortijden, dan zullen deze berichten de eerstvolgende werkdag direct worden opgepakt. Het blijft voor klanten ook mogelijk om via de website, e-mail, telefoon en social media kanalen contact op te nemen.
Parkmobile
Parkmobile is wereldwijd marktleider in mobiele parkeerbetalingen. Automobilisten kunnen achteraf betalen door middel van de Parkmobile App, sms of bellen. De Parkmobile App is in binnen- en buitenland de meest gebruikte parkeerapplicatie. Parkmobile is in Nederland en België actief in meer dan 150 steden. Daarnaast is Parkmobile actief in enkele honderden steden buiten de Benelux, onder andere het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en Australië.
WhatsApp als nieuw communicatiemiddel voor de klantenservice zal voorlopig alleen bij Parkmobile Nederland worden ingezet.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
- 'Verkeer naar websites daalt'07-04-2025
- Starfeed als alternatief voor... 03-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management