Parkmobile start met klantenservice via WhatsApp

  • Online
  • 17 aug 2015 @ 19:40
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • AppsKlantenserviceMobile

Parkmobile is vanaf vandaag ook actief op WhatsApp. Gebruikers die vragen hebben over de Parkeer App en dienstverlening, kunnen naast bellen, e-mail, Twitter en Facebook ook via de populaire chat-app in contact treden met Parkmobile. Parkmobile is hiermee de eerste in haar branche die WhatsApp gaat inzetten als communicatiemiddel voor klanten.

‘De klanten van Parkmobile maken volop gebruik van de mobiele telefoon om hun parkeertijd te starten en te stoppen. Daarbij: in Nederland zijn ruim 9,5 miljoen gebruikers van WhatsApp. Het is dan ook een logische vervolgstap is onze dienstverlening,’ meent Allard Hansma, marketingmanager bij Parkmobile.

Vernieuwend
Hansma verduidelijkt: ‘Als je als bedrijf zijnde een vernieuwend product op de markt brengt dat gemak hoog in het vaandel heeft, dan is het niet meer dan logisch dat je ook in je dienstverlening vernieuwend wilt zijn. Juist bij ons product is het handig dat klanten bijvoorbeeld een locatie of screenshot met je kunnen delen.’

Tijdens kantooruren
Parkmobile is tijdens kantooruren bereikbaar via WhatsApp. Reageren klanten buiten kantoortijden, dan zullen deze berichten de eerstvolgende werkdag direct worden opgepakt. Het blijft voor klanten ook mogelijk om via de website, e-mail, telefoon en social media kanalen contact op te nemen.

Parkmobile
Parkmobile is wereldwijd marktleider in mobiele parkeerbetalingen. Automobilisten kunnen achteraf betalen door middel van de Parkmobile App, sms of bellen. De Parkmobile App is in binnen- en buitenland de meest gebruikte parkeerapplicatie. Parkmobile is in Nederland en België actief in meer dan 150 steden. Daarnaast is Parkmobile actief in enkele honderden steden buiten de Benelux, onder andere het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en Australië.

WhatsApp als nieuw communicatiemiddel voor de klantenservice zal voorlopig alleen bij Parkmobile Nederland worden ingezet.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken