[onderzoek] ‘80 procent jongeren negeert internetreclame’

[onderzoek] ‘80 procent jongeren negeert internetreclame’
  • Online
  • 30 sep 2015 @ 09:46
  • 12452 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Online advertising

80 procent van de jongeren negeert internetreclame en 35 procent van deze groep zet adblockers in om aan reclame te ontkomen. Dit blijkt uit de ‘Irritatie Monitor Internetreclame 2015’ die marketingtechnologie aanbieder Relay42 door onderzoeksbureau No Ties liet uitvoeren. De houding van 500 consumenten ten opzichte van internetreclame werd onderzocht.

64% van de jongeren tussen de 18 en 24 jaar heeft volgens het onderzoek een hekel aan internetreclame. Het meest irriteren zij zich aan ‘Het niet kunnen overslaan van advertenties voordat content bekeken kan worden’, ‘Het eerst moeten wegklikken van advertenties alvorens content te kunnen bekijken’.

Gevraagd naar het gebruik van technologie om internetreclame te verminderen geeft 35% van de jongeren aan adblockers te gebruiken, 9% accepteert geen cookies en 2% navigeert incognito. Jongeren vinden internetreclame te veel aanwezig (40%) en niet relevant (20%).

‘Online advertising moet gedoseerd, met relevante content, met de juiste timing en op de juiste plek worden toegepast. Een e-mail met een goed aanbod voor telefoonaccessoires is, als je net een telefoon hebt gekocht, in veel gevallen welkom. Een filmpje over een nieuwe auto dat je eerst uit moet kijken voordat je een YouTube filmpje kunt kijken, terwijl je niet eens een rijbewijs hebt, niet! Het wordt tijd dat marketeers deze signalen serieus nemen en ervoor zorgen dat de boodschappen die zij uitsturen relevant zijn in plaats van irritant en de consument een stuk vrolijker over het internet surft’, aldus Tomas Salfischberger, oprichter en ceo van Relay42.

Het complete onderzoek is hier te vinden.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken