Affiliate4You en Young Family Media worden FamilyBlend

 Affiliate4You en Young Family Media worden FamilyBlend
  • Online
  • 19 jan 2016 @ 09:30
  • 12464 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Affiliate

Affiliate4you, het grootste performance netwerk voor jonge gezinnen, en Young Family Media voeren vanaf vandaag de gezamenlijke nieuwe naam FamilyBlend. De nieuwe naam moet markeren dat het bedrijf zich zowel richt op performance marketing als op native advertising.

Het affiliatemarketingbureau Affiliate4you werd in 2008 opgericht door Rik van Elk. Twee jaar later zette hij  Young Family Media in de markt. Een overkoepelend bureau gericht op native advertising dat inmiddels samenwerkt met duizenden publishers, communities en influential bloggers. Maandelijks bereiken zij volgens Van Elk miljoenen gezinnen. Ongeveer 250 adverteerders maken hiervan gebruik. Waaronder Albert Heijn, Kleertjes.com, HelloFresh en Prenatal.

De nieuwe naam is een logisch gevolg van het nieuwe online marketing-denken. ‘Waar het in het verleden vooral ging om genereren van sales en kliks, gaat het nu om het maken van effectieve contactmomenten gedurende de gehele customer journey. Deze contactmomenten komen tot stand door de juiste mix toe te passen uit online marketing tools en effectief bereik. Dit noemen wij Blenden’, zo licht Van Elk toe.

Volgens de directeur is het essentieel om de potentiële klant te raken tijdens iedere fase binnen zijn customer journey. ‘De tijd van alleen display is voorbij. Het gaat erom dat de potentiële klant zelf ontdekt wat de voordelen zijn van het product en welke toegevoegde waarde deze heeft op het dagelijks leven. Het zijn exact die plekken waar je moet zijn met je merk. En dan met juiste mix aan marketingtools.’

Een succescase die het verhaal vertelt is die van Nutricia babyvoeding. ‘Als merk wilde Nutricia zo snel mogelijk in contact komen met ‘zwangeren’. Naar aanleiding van deze ambitie zijn we gaan ‘blenden’. Dit heeft geresulteerd in een combinatie aan tools en bereik; sponsored stories via influential platformen, vaste posities binnen relevante communities en een taylor made affiliate leadcampagne binnen ons conversienetwerk. Een krachtige combinatie van native advertising met performance marketing, zo bleek uit de resultaten.’

De native contentstrategie die HelloFresh doorvoerde, is nog sterker. ‘Om de nieuwe HelloFresh familie-box, speciaal geschikt voor gezinnen met kinderen, bekend te maken is ervoor gekozen om op diverse influential blogsites testpanels uit te zetten. Echte moeders laten zien hoe zij de box gebruiken met foto’s en vlogs (video blogs). Dit is gelijktijdig gecombineerd met een give-away leadcampagne. Het resultaat: meer dan 3.000 testpanel aanmeldingen van moeders en tienduizenden leads. Ook een voorbeeld waar een juiste blend van marketingtools met specifiek bereik het succes bepaald.’

De nieuwe website is vandaag officieel gelanceerd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken