Somention start met 24-uurs webcare
- Online
- 14 mrt 2016 @ 10:01
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Webcare
- 14 mrt 2016 @ 10:01
- Redactie Online
Social agency Somention breidt zijn diensten uit met webcare in de avond en het weekend. Hiermee speelt het in op de groeiende vraag van klanten om buiten kantooruren service te bieden aan hun online community.
Met de verschuiving van traditionele kanalen naar online- en social mediakanalen ziet Somention klantcontact via social media ook toenemen. ‘Er vindt in de communicatiebranche een ontwikkeling plaats, waarbij consumenten het moment van interactie bepalen, in plaats van merken’, zegt Diederik Chevalier, oprichter van Somention. ‘We merken dat consumenten buiten de kantoortijden het meest actief zijn op sociale netwerken, juist wanneer zij zelf niet aan het werk zijn’, aldus Chevalier. Dit wordt bevestigd in een recent onderzoek uitgevoerd door professionele webcaretool OBI4WAN.
Het is voor het Rotterdamse online marketing- en communicatiebureau aanleiding om zijn dienstverlening uit te breiden van15 uur per dag naar de volle 24 uur, afhankelijk van de vraag.
Young Online Professionals
Met de groeiende vraag en ontwikkelingen van het medialandschap is het uitbreiden van webcare als professionele dienstverlening een logische vervolgstap. Voor het invullen van de avond- en weekenddiensten werkt Somention met Young Online Professionals, communicatiestudenten die in de laatste fase van hun studie zitten. Deze studenten treden na een uitgebreid selectieproces in dienst van Somention. 'We hebben er bewust voor gekozen om met een vast team te werken en niet met uitzendkrachten. Zo kunnen wij kwaliteit garanderen', vervolgt Chevalier. 'Sterker nog, de meeste kunnen na een studie aan de slag bij ons bedrijf'.
Over Somention
Somention is een online marketing- en communicatiebureau gespecialiseerd in social media. Met een team van 25 online experts en kantoren in Rotterdam en Amsterdam helpt Somention bedrijven zich te presenteren op de diverse social media-kanalen, zoals Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram of LinkedIn. De aanpak van Somention zorgt voor een geïntegreerde digitale marketing wat merknamen, groot en klein, helpt bij het behalen van hun doelen.
Somention verzorgt nu al de webcare van 8 uur 's morgens tot 23 uur 's avonds voor Bauhaus, Bewegenzonderpijn.nl, Bruynzeel en Stokke.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
- [branded content] HEMA optimaliseert... 25-03-2024
- BoekTok-creators schragen verkoop... 18-03-2024
- Gedwongen verkoop TikTok VS,... 14-03-2024
- Pop-upsysteem van IAB in strijd met... 07-03-2024
- Een op drie marketingbureaus heeft... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing